Vragen over het coronavirus | Zondag met Lubach (S12)

11 okt. 2020
565 755 Weergaven

Er zijn nog steeds een paar vragen over het coronavirus. Gelukkig worden die allemaal geduldig beantwoord door experts. Maar er is altijd één viroloog die de nachtdienst moet doen.
Dit is het twaalfde seizoen van Zondag met Lubach. Zeven dagen nieuws in dertig minuten, satirisch geremixt door Arjen Lubach. Zondag met Lubach, zo goed als nieuws. #ZondagMetLubach zie je iedere week om 21.15 uur op #NPO3 en NLworld. #ZML
Deze video komt uit uitzending 4 van seizoen 12 van Zondag met Lubach: www.vpro.nl/zondag-met-lubach/kijk/afleveringen/seizoen-12/aflevering-4.html
Kijk hier de hele aflevering: www.npo3.nl/zondagmetlubach
www.vpro.nl/zml

Reacties
  • Veel mensen kijken Zondag met Lubach-video's met ondertiteling in allerlei talen. Gemaakt door jullie, de community.

    vpro zondag met lubachvpro zondag met lubach7 dagen geleden
    • @Onno van den Bosch Als je toch zo graag gehoord wilt worden, zal ik even behandelen wat mij aan jou tegen staat (naast dat het niet over vertalingen gaat). _" ok interessant, ik vind alleen interessanter dat de hele economie laat staan wereldeconomie wordt gesloopt, mensenlevens incluis uiteraard vooral in de derdewereldlanden door honger nu door verlaagde voedselproductie, voor een coronavirus met een sterftecijfer van onder de 0,13%. "_ Alsof jij je druk maakt over honger in de derde wereld. Jij spant hun leed voor je eigen karretje. Daarnaast overdrijf je schromelijk en is er dus geen discussie met jouw te voeren over je economische bewering. _"Bovendien vind ik het nogal disrespectvol naar mijn opa lief toe die is overleden in de influenza-epidemie van 2018 toen de ic's toen daadwerkelijk wel overvol lagen en jullie niet allemaal een mondkapje droegen plus 1,5 meter. Maar niet heus, want het is nogal evident dat je een door de lucht overdraagbaar virus niet kunt stoppen met zulke imbiciele maatregelen die aantoonbaar niet eens werken, maar goed alles is natuurlijk dezer dagen imbiciel en niet te begrijpen, net als jullie. "_ Je spant ook nog eens het overlijden van je opa voor je karretje. Bah. _"Maar hé fijn om te zien dat jullie mensen nog steeds in angst willen houden en mensen met terechte kritiek en gezond verstand belachelijk maken en demoniseren, heel fijn! Van mede Groninger/Maartens college leerling hartelijk bedankt Arjen dat je de dood van mijn opa en iedereen in die epidemieën nog steeds zo bagatelliseert door dit coronabeleid te steunen! Ik zie je in de hel hè! Mijn gelovige deugniet van me"_ Ten eerste bestaat de hel niet, daarnaast ben jij de gene die een angstige houding heeft. Wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft. En uiteindelijk heb je helemaal niks nuttigs gezegd, zelfs niet voor in een corona debat.

      Rutger BRutger B3 dagen geleden
    • @Rutger B uhm nee, ik reageer op de video, die vertalingen is letterlijk het laatste wat belangrijkst in deze tijden plus helemaal niet verplicht ofzo dat ik daar op moet reageren, ik heb ook gereageerd direct onder de video als je dat soms gerust stelt, echt jij mafkees 😵😵🤣😂😅

      Onno van den BoschOnno van den Bosch3 dagen geleden
    • @Onno van den Bosch ik snap wel dat jij het ergens anders over hebt, dat maakt het nou juist zo vermoeiend. Want het gaat gewoon over vertalingen niet over wat jij wil prediken.

      Rutger BRutger B3 dagen geleden
    • @Rutger B dit ging niet om vertalingen, ik had het over totaal iets anders oftewel het coronabeleid jij knurft, heb je niet zitten lezen?! Echt ongelooflijk, waar zit jij met je hoofd!😵😵

      Onno van den BoschOnno van den Bosch3 dagen geleden
    • @Onno van den Bosch Wie heeft er interesse in jouw verhaal. het gaat om vertalingen.

      Rutger BRutger B3 dagen geleden
  • 6:25 influenza + corona = 19,, 20,, 21,, 22

    tetrasiklin oksitetrasiklintetrasiklin oksitetrasiklin14 uur geleden
  • 3:25 Gerard van Ballengooijen 😂. Is dit geen trol account?

    bouytt guytbouytt guyt15 uur geleden
  • Groupies croupiers 😂😂🙄

    Milica DjukicMilica Djukic16 uur geleden
  • Corona = een verkoudheidsvirus. Verkoudheid (ook wel nasofaryngitis, rinofaryngitis, coryza, valling of neusverkoudheid genoemd) is een infectieziekte van de bovenste luchtwegen die zich makkelijk verspreidt en meestal leidt tot een ontsteking in de neus. Tot de symptomen behoren: hoesten, keelpijn, neusverstopping, een loopneus (rinorroe) en koorts. Meestal verdwijnen de symptomen na zeven tot tien dagen. Sommige symptomen kunnen echter tot drie weken aanhouden. Er zijn meer dan tweehonderd virussen die een verkoudheid kunnen veroorzaken. De rhinovirussen zijn de belangrijkste verwekkers, soms een coronavirus.

    Ben JaminBen Jamin18 uur geleden
    • Mijn reactie zie ik nergens!!!????

      bouytt guytbouytt guyt15 uur geleden
  • Nederland is echt een kantoorvolkje. Als iedereen zegt ''wat een goede vragen allemaal'' dan denk jezelf niet meer kritisch na, das duidelijk.

    seeni gztyseeni gztyDag geleden
  • Het productiebedrijf achter Lubach is Human Factor. Dit bedrijf is opgericht door Irene van den Brekel. Zij is de vrouw van Kajsa Ollongren. Puntjes, lijntjes en cirkeltjes...De overheid en haar slinkse perceptie management verpakt in het quasi-grappig 'intellectueel vermaak', valt toch weer door de mand met dit transparante datakabeltje. Lubach is een volkverrader..een hele enge zelfs. Dat beseffen inmiddels gelukkig steeds meer mensen. Een ernstig overschat mannetje met de stem van een gecastreerd koorknaapje. Zonder het legertje zielloze schrijvers dat achter de schermen zijn verbale diarree brouwt, is Arjen een middelmatig, volstrekt ongrappig roeptoetertje. Maar in samenwerking met zijn VPRO -grappenteam ontstaat er een knap staaltje breinbeheersing. Al zien de meeste mensen dat (nog) niet. Die vinden het veel te fijn om even lekker te lachen met Arjen op zondag. Kopje koffie en een koekje erbij. Als het volk de façade van zijn 'ludieke berichtgeving' meer en meer zal doorzien, zal hij keihard worden uitgekotst en met de staart tussen de benen moeten aftreden als zelfverkozen minister van Waarheid en Wereldbeeld.

    Klaas Van AperloKlaas Van AperloDag geleden
    • Ik denk dat je zojuist Jensen hebt gekeken ;D

      SniperR2D2SniperR2D222 uur geleden
    • Nederland is echt een kantoorvolkje. Als iedereen zegt ''wat een goede vragen allemaal'' dan denk jezelf niet meer kritisch na, das duidelijk.

      seeni gztyseeni gztyDag geleden
  • Jammer dat corona niet alleen veel domme sukkels afmaakt díe zich niet aan de afstand houden regels houden. Is goed voor de werkgelegenheid. Is goéd voor het huisvestingsbeleid. Is goed vóór minder dom geblaat.

    Sander VanierschotSander VanierschotDag geleden
  • Dus als ik het goed begrijp is Corona eigenlijk een soort griepje? 👍

    FluxquarkFluxquark2 dagen geleden
  • “Je kunt het eigenlijk vergelijken met een geit en een giraffe” 😂

    Amber KlebachAmber Klebach2 dagen geleden
  • "nee nee uhm uhm uh uhu uhm virussen OEOE"

    asioe kiouasioe kiou2 dagen geleden
  • dit is erg goedkoop en misleidend. jammer.

    Martien de JongMartien de Jong2 dagen geleden
    • IFR (doden/geinfecteerden) van influenza is 0,1% of lager. In Maart schatte de WHO voor Covid19 een IFR van 2-3% (en dus 20-30 keer dodelijker dan influenza). Nu echter

      asioe kiouasioe kiou2 dagen geleden
  • bezitten” -- Godfried Bomans (Uit: De laatste Ontmoeting)

    qopoy dnonqopoy dnon3 dagen geleden
  • Conclusie. Ja het is toch wel echt wat anders....

    sotuur aeeisotuur aeei3 dagen geleden
  • "nee nee uhm uhm uh uhu uhm virussen OEOE"

    beedsj roiuebeedsj roiue3 dagen geleden
  • Volgens cijfers RIVM zijn er 94.468 mensen met corona dat is 0,56% van de bevolking hiervan zijn 1.068 zieken (0,74%) opgenomen in de ziekenhuizen wat betekent dat bij 99,16% het ziektebeeld normaal verloopt vergelijkbaar met de griep. Dus omdat 0,01% van de bevolking is opgenomen vindt onze regering het nodig om de maatschappij en economie ernstig te ontwrichten. Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig!

    Hans graepHans graep3 dagen geleden
    • Ik schrik wel van deze cijfers

      SniperR2D2SniperR2D222 uur geleden
    • "nee nee uhm uhm uh uhu uhm virussen OEOE"

      sotuur aeeisotuur aeei3 dagen geleden
  • Mijn reactie zie ik nergens!!!????

    Meryam BreureMeryam Breure3 dagen geleden
  • Mijn reactie zie ik nergens????🤔🤔🤔🤔

    Meryam BreureMeryam Breure3 dagen geleden
  • Helft van de reacties zijn allemaal nep channels van datingsite bots 😂 sad..

    مكائيل جبرائيلمكائيل جبرائيل4 dagen geleden
  • Nederland is echt een kantoorvolkje. Als iedereen zegt ''wat een goede vragen allemaal'' dan denk jezelf niet meer kritisch na, das duidelijk.

    sannio komisannio komi4 dagen geleden
    • uhhh, in hoevere denk jij na? Ik heb een dejavu " Merel 4 days ago Nederland is echt een kantoorvolkje. Als iedereen zegt ''wat een goede vragen allemaal'' dan denk jezelf niet meer kritisch na, das duidelijk. "

      Rutger BRutger B4 dagen geleden
  • Ik heb ook Atsma is dat een probleem?

    Siebe AtsmaSiebe Atsma4 dagen geleden
    • @sannio komi dat staat leterlijk in mijn naam

      Siebe AtsmaSiebe Atsma4 dagen geleden
    • @sannio komi mijn naam is atsma

      Siebe AtsmaSiebe Atsma4 dagen geleden
    • tijd. tot volgend jaar nog steed geloof niemand van. nederland. doe je best. just a flu. XD haha

      sannio komisannio komi4 dagen geleden
  • nlworld.info/key/video/qGiZa76lo32mnXw Interessante link over vaccinatie :-(

    JoopJoop4 dagen geleden
  • “Met verstandige dingen kun je halverwege ophouden, absurditeiten echter dienen voltooid te worden, omdat zij geen andere rechtvaardiging dan hun consequent doorzetten bezitten” -- Godfried Bomans (Uit: De laatste Ontmoeting)

    IvoryTowerIvoryTower4 dagen geleden
  • Nederland is echt een kantoorvolkje. Als iedereen zegt ''wat een goede vragen allemaal'' dan denk jezelf niet meer kritisch na, das duidelijk.

    bilisha colibilisha coli4 dagen geleden
  • 'Gerard van ballengooijen' wat een legendarische naam 😂

    TwisterTwister4 dagen geleden
    • luchtwegen die zich makkelijk verspreidt en meestal leidt tot een ontsteking in de neus. Tot de symptomen behoren: hoesten, keelpijn, neusverstopping, een loopneus

      bilisha colibilisha coli4 dagen geleden
  • Alweer staats propaganda. In Maart schrijft de WHO dat influenza en covid19 eenzelfde ziekteverloop hebben, beide zijn luchtweginfecties, en de transmissie is hetzelfde. De IFR (doden/geinfecteerden) van influenza is 0,1% of lager. In Maart schatte de WHO voor Covid19 een IFR van 2-3% (en dus 20-30 keer dodelijker dan influenza). Nu echter (October'20) is de schatting 0.13%. DUS DE DODELIJKHEID IS 20 KEER LAGER DAN DE SCHATTING IN MAART! en dus vergelijkbaar met een een stevige griep. Het kan wel zo zijn dat een groter deel van covid19 patienten wat ernstiger ziek worden (WHO in Maart).

    Pantai ParisPantai Paris4 dagen geleden
  • nlworld.info/key/video/p5uemqy1apGanYQ Interessante docu van NCRV over Demmink

    Rick AstleyRick Astley4 dagen geleden
  • Hoi Arjen, zou je een aflevering kunnen wijden aan Neil Fergusson ( = topadviseur van de Britse regering, de Eu, VS en de WHO) én Bill Gates én de diverse organisaties waar Bill dikke vinger in pap heeft. Die Ferguson presenteerde in maart mogelijke miljoenen Corona doden als er niet onmiddellijk maatregelen als lockdown zou worden genomen. Zijn rapport werd direct overgenomen door de WHO, die op basis hiervan adviezen gaf aan regeringen, die de adviezen van de WHO serieus nemen zonder enige kritisch verificatieonderzoek. Er werd ook geen kritisch onafhankelijk onderzoeksjournalistiek bedreven. Echter de systematiek van deze Ferguson was gebaseerd op oude en gedateerde software evenals zijn computer. In het verleden had hij tav andere virus ook verkeerde prognose gemaakt. De WHO en Bill Gates zijn goede vriendjes, waarbij Bill Gates foundation grootste geldleverancier is. In 2009 was een geheime miljardairs bijeenkomst bijgewoond door Bill Gates, Waren Buffet, Rockefeller, Soros, Oprah Winfrey etc. Besproken: grootse bedreiging voor mensheid is bevolkingsgroei. Bill Gates streeft naar 2 doelen: mondiale vaccinatie en projectID2020 (project om iedereen elektronisch ID te geven en tevens gekoppeld aan Microsoft - was Maixima vorige week niet in het nieuws de digitale rijbewijs aan het promoten?) Deze elektronische ID wordt gekoppeld aan digitaal geld. Weg met cash. Het is een gigantische grote kliek aan organisaties (ook C hi na) die samenwerken of invloedrijke vrienden (Clintons, Macron, Lady Gaga, S. Kaag -was in 2018 bij Gates op bezoek- etc). Het gaat je verstand te boven en het is zeer ver- ontrustend. Ik vraag het om dit te onderzoeken, voordat er straks meer gecensureerd wordt door o.a. joeptoep en twieter..

    JoopJoop4 dagen geleden
  • Maar ff voor de zekerheid corona 's een griepje toch?

    Sam OostermanSam Oosterman4 dagen geleden
  • "nee nee uhm uhm uh uhu uhm virussen OEOE"

    dueeh nyyudueeh nyyu4 dagen geleden
  • R.I.P. Nederland

    S QuantumS Quantum4 dagen geleden
  • nlworld.info/key/video/urCUdbPVrap-b3w

    SharmiSharmi4 dagen geleden
    • 2021.

      dueeh nyyudueeh nyyu4 dagen geleden
  • Mooi item: een nieuwe America first, Netherlands second doen over het aantal corona gevallen :D

    KrelissKreliss5 dagen geleden
    • China first, Netherlands second ;)

      S QuantumS Quantum4 dagen geleden
  • corona is toch gwn een griepje?

    Jelmer BrinkhuisJelmer Brinkhuis5 dagen geleden
  • het verschil met griep? Geen ICbedden wegbezuinigd, verder is het inderdaad gewoon griep!

    bilij pdanbilij pdan5 dagen geleden
  • Lubach heeft helemaal gelijk. COVID is geen griepje. Immers, de griep is voor onder 70 jarigen veel dodelijker (IFR van 0.1% voor griep tov 0.05% voor COVID) ​www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf

    Ecclesiastes 2:24Ecclesiastes 2:245 dagen geleden
    • keer dat ik hem zie als 'onze' toekomst - de kleintjes zijn groot geworden.

      bilij pdanbilij pdan5 dagen geleden
  • tijd. tot volgend jaar nog steed geloof niemand van. nederland. doe je best. just a flu. XD haha

    Smoking j8Smoking j85 dagen geleden
  • 4:39 They had us in the first half not gonna lie

    foopyu noouifoopyu nooui5 dagen geleden
  • nlworld.info/key/video/zKx3drOYmnl3na4 👌

    Peter Van den BergPeter Van den Berg5 dagen geleden
  • Het is dus niet dodelijker, en de zorg loopt al jaren vast. www.ad.nl/gezond/meer-doden-tijdens-langdurigste-griepgolf-ooit~a2917383/ www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/ www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2084678-ziekenhuizen-hebben-handen-vol-aan-grieppatienten.html Dus beetje jammer weer...

    PannenTheKoekPannenTheKoek5 dagen geleden
    • maanden niet meer zo gelacht

      foopyu noouifoopyu nooui5 dagen geleden
  • Corona = een verkoudheidsvirus. Verkoudheid (ook wel nasofaryngitis, rinofaryngitis, coryza, valling of neusverkoudheid genoemd) is een infectieziekte van de bovenste luchtwegen die zich makkelijk verspreidt en meestal leidt tot een ontsteking in de neus. Tot de symptomen behoren: hoesten, keelpijn, neusverstopping, een loopneus (rinorroe) en koorts. Meestal verdwijnen de symptomen na zeven tot tien dagen. Sommige symptomen kunnen echter tot drie weken aanhouden. Er zijn meer dan tweehonderd virussen die een verkoudheid kunnen veroorzaken. De rhinovirussen zijn de belangrijkste verwekkers, soms een coronavirus.

    Ben JaminBen Jamin5 dagen geleden
  • LOL

    Matthé UijttewaalMatthé Uijttewaal5 dagen geleden
  • 4:39 They had us in the first half not gonna lie

    vinasu maajvinasu maaj5 dagen geleden
  • Ok voor een virus met een sterftecijfer van onder de 0,13% heel rationeel allemaal natuurlijk, voor een uit de lucht overdraagbaar virus om een mondkapje dat niet bedoelt is om virussen tegen het houden en dus zinloze 1,5m afstand te houden, ook heel aardig naar alle meedere doden toe van de influenza-epidemieën van bijvoorbeeld 2016 en 2018 alleen al en daarbij het dragen van een mondkapje en 1,5m afstand, oh wacht...ook bedankt namens de juist meer doden die dit veroorzaakt deze niet alleen maatregelen maar uiteraard ook lockdown, die mensen met kanker heeft en gaat kosten, hartpatiënten, diabetespatiënten en, hulp/zorgbehoevende patiënten thuis, opgesloten ouderen en niet te vergeten honderden miljoenen mensen uit derdewereldlanden die gaan verhongeren door verminderde voedselproductie!!! 😭😭😭😵😫🤮

    Onno van den BoschOnno van den Bosch5 dagen geleden
    • :-D

      vinasu maajvinasu maaj5 dagen geleden
  • We krijgen al vanaf het begin van de corona crisis des-informatie. Cijfers die niet compleet zijn omdat er zoveel storingen zouden zijn maar het gecorrigeerde cijfer van de voorgaande week werd dan niet gegeven. Complotten bestaan niet maar die denkwijze in dan meteen ook het grootste complot. We zijn immers al met zoveel zaken voor de gek gehouden. Die veel te mooie paspoorten van 9/11 .............de massa vernietigingswapens van Saddam ............de totale omvang van zwart geld in The Panama Papers.....ach.......de media die oproepen om het te steunen om het echte verhaal te brengen.......de laatste 100 jaar hebben zij ons beeld van de wereld bont ingekleurd . ....Maar als je elk jaar de griepprik moet halen.....kun je straks 4x per jaar de corona prik gaan halen. Er wordt door heel wat pharma bedrijven nu goud geld verdiend. Je snapt natuurlijk wel dat we de komende 10 jaar telkens een nieuwe ziekte krijgen opgedrongen zodat het geld richting Big Pharma blijft rollen. De enige echte oplossing voor het probleem is als pharma bedrijven geen overdreven winsten mogen maken op vaccins.

    LET IT RAIN REGENWATEROPSLAG EN GEBRUIKLET IT RAIN REGENWATEROPSLAG EN GEBRUIK5 dagen geleden
  • Even voor de goede orde. Op 13 OKT 2020 is de democratie (op schrift). Via democratie weg afgeschaft. Onder het mom van de (“Pandemie”)***. Door de volgende politieke partijen die expliciet voor corona-spoedwet zijn: PvdA, GL, 50Plus, D66, VVD, SGP, CU m.u.v. Voordewind. Wordt u bedreigt, gekneveld of gegijzeld door de machthebbende en kan u niet verzetten in het openbaar. Doe dat dan met de verkiezingen! Dit geld voor alle verkiezingen! Eerstvolgende verkiezingen: Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021.

    Jacob JanssenJacob Janssen6 dagen geleden
  • Wat wel duidelijk is, is dat er ondertussen meer slachtoffers zijn door de maatregelen, dan door het virus zelf...

    Joene xxxJoene xxx6 dagen geleden
    • @Laroling Ik bedoelde meer de mensen die ondertussen in de financiële rats zitten.

      Joene xxxJoene xxx2 dagen geleden
    • Ligt eraan welke maatregels je bedoelt. Mondkapje is bullshit, 1,5 is bullshit. Niemand heeft gezegd dat het alle corona geneest, maar het helpt verspreiding. Het enige dat ik kan bedenken is mensen die in thuisisolement zitten in een slecht geventileerde woning en de patienten van andere aandoeningen die hun behandelingen niet krijgen omdat alle aandacht binnen de zorg naar de covid patienten gaat. In dat geval werken maatregels averechts.

      LarolingLaroling3 dagen geleden
  • Kreeg net bericht van iemand uit Drenthe. De zorg wordt daar nog steeds afgeschaald! Volwaardig ziekenhuizen waar jaren terug nog ic's waren sluiten nu nog meer afdelingen! En dat in crisis tijd. Die hospitaal kampen zijn niet nodig. De bestaande ziekenhuis gebouwen staan steeds meer leeg door afschaling! In deze crisis worden steeds minder ziekenhuis gebouwen ingezet met minder oppervlak en minder mensen! Waarom? Link hoogeveenschecourant.nl/artikel/1131982/treant-sluit-twee-van-vier-operatiekamers-in-bethesda.html?harvest_referrer=http%3A%2F%2Fm.facebook.com%2F

    connected onlineconnected online6 dagen geleden
  • "nee nee uhm uhm uh uhu uhm virussen OEOE"

    mijuo rouimijuo roui6 dagen geleden
  • voor degene die denkt dat die zonder problemen mijn comments mag verwijderen, de mededeling dat het gaat om COLLECTIEF belang en niet om muggenzifterij ... ik heb voldoende kennis over het hele plaatje om te weten dat een klein botje behoorlijk scheef kan zitten en NLworld is enkel een manier om associërend na te denken. Elke mening telt en het is niet voor niks dat ik over FYRE spreek, want dat had even goed een succes kunnen zijn. Ik heb niet veel meer nodig en daarna maak ik heel dat schoolbord weer schoon, omdat kansen tijdelijk zijn en verkeerd inschatten een menselijke fout is. Ik schrijf heel veel comments met dezelfde inhoud en het is genoeg dat mensen niet meer alles onvoorwaardelijk slikken om eindelijk eens de puntjes op de i te zetten. Ik ging uit van een worst-case scenario, het werd een worst worst-case scenario omdat men het zag als tegenwerking en ontkende dat wat ik zei nog zo gek niet was. Degenen die zich nu vol zuigen met complimenten zullen straks de prijs betalen van hun hoogmoed, kleine mensen hebben niks te vrezen, want die hebben ondertussen geleerd om de kat uit de boom te kijken. Ik was al geen voorstander van demonstraties en nu weet ik waarom, politici houden rekening met wat de media doen en die moeten het dan weer hebben van sappige schandalen, daar is niks natuurlijk meer aan, maar het blijft handig om met de zwarte piet te gaan schuiven voor zolang de voorraad strekt. Mijn privacy is een lachertje, maar dat schaadt mijn portfolio niet - eindelijk eens iemand die zegt waar het op neer komt en de rest is nu al geschiedenis - kunnen we er gelijk de reformatie bij pakken, want ook daar is het laatste niet over gezegd. Kortom, jullie bewijzen me eigenlijk een dienst en halen de verantwoordelijkheid van mijn schouders - ik wil wel, maar ik kan niet toveren en zo zijn we weer helemaal negen jaar terug, toen ik iets te verwerken kreeg dat niemand kende - lijkt hard op corona, maar dan de moeder van ... (ook deze is beschermd, dus je doet maar).

    karen kieboomskaren kiebooms6 dagen geleden
    • Bizar - een klein verdwaald meisje huilend achter gelaten in de trein m.nlworld.info/key/video/q2xia6e3rq-oqGs

      mijuo rouimijuo roui6 dagen geleden
  • Een vriend van mijn zoon had corona-prijs - zijn vriendin, een verpleegster, was positief getest en ze moesten beiden in quarantaine - twee hele dagen zijn ze ziek geweest en nu weer zo gezond als een visje ... hij draagt nog altijd een mondmasker, de schat, want hij wilt niemand ziek maken, dus kan men dan niet beter op zoek gaan naar de oppeppers in plaats van te doen alsof we ons allemaal een kist moeten laten aanmeten? Je creëert de sfeer waarin je leeft - ik vind het allemaal nogal dubbel, want juist wanneer iets onduidelijk is moet je alles toelaten voor je de zaken eruit filtert die je voor waar gaat verkopen. Ik denk zelf dat het een duidelijke waarschuwing is - we moeten collectief kiezen voor een 100% bio-logische geneeskunde en onze natuurlijke middelen ondersteunen in plaats van over te belasten. Ik hou mijn oren open en hoor heel andere dingen in de wandelgangen dan wat men in de media zegt - het is belangrijk om daar nu al rekening mee te houden, want straks wordt het zo'n FYRE toestand en wilt iedereen alsnog een compensatie voor het geld dat ze in de strijd tegen het corona-virus verloren zijn. Loyaliteit is geen solidariteit, de vriend bewijst het en dat is niet de eerste keer dat ik hem zie als 'onze' toekomst - de kleintjes zijn groot geworden.

    karen kieboomskaren kiebooms6 dagen geleden
  • Veel betere vraag: komt het wel uit de natuur??? en.m.wikipedia.org/wiki/Li-Meng_Yan

    legkip legkiplegkip legkip6 dagen geleden
  • Écht niet grappig!!

    KnowhatI'mSlayin !!!KnowhatI'mSlayin !!!6 dagen geleden
  • Haha ze hebben ook gewoon de moeite genomen om iscoronanieteensoortgriepje.nl te maken🤣

    Thisismy usernameThisismy username6 dagen geleden
  • maanden niet meer zo gelacht

    Ryan PRyan P6 dagen geleden
  • De Holle Aarde - de tuin van God onder de grond (God schiep daarin Adam en Eva) DEEL 1 - 1 - Imam Nasser Muhammad al-Yamani (De Mahdi) _________ 👇🏻👇🏻 www.mahdialumma.com/showthread.php?p=328123

    Khaled MohamedKhaled Mohamed6 dagen geleden
  • Kijk heel interessant allemaal maar er blijft dan toch nog een vraag hangen... is corona niet gewoon een soort griepje?

    Sepp HeerensSepp Heerens6 dagen geleden
    • Griep bestaat niet meer het is covid geworden 😂

      Irvan B.Irvan B.6 dagen geleden
  • Lmao als je naar die website op t eind gaat staat er alleen N E E

    Unofficial Fat YoshiUnofficial Fat Yoshi7 dagen geleden
  • Ziek zwak mannetje Ben jij ziek?

    Bram HazelhorstBram Hazelhorst7 dagen geleden
  • :-D

    Stephan van IngenStephan van Ingen7 dagen geleden
  • het verschil met griep? Geen ICbedden wegbezuinigd, verder is het inderdaad gewoon griep!

    Rudolf HulshofRudolf Hulshof7 dagen geleden
  • Ik als zeer rechts denkend persoon die van alle mensen houd maakt niet uit welke afkomst . Vraag ik , wilt u linkse mensen aub stoppen met bommen gooien in het midden Oosten , wilt u aub stoppen. Met het financieren van terroristen zoals antifa Isis en andere linkse gestuurde idioten , wilt u aub stoppen met mensen van verschillende achtergronden tegen elkaar op te zetten . Aub stop het linkse fascisme .

    staats slavenstaats slaven7 dagen geleden
  • Is dat nou nep gelach/publiek. Zo ja, is het toch veel minder cringe zonder.

    0 00 07 dagen geleden
  • sott.net/article/442455-German-Neurologist-Warns-Against-Wearing-Facemasks-Oxygen-Deprivation-Causes-Permanent-Neurological-Damage#

    M LM L7 dagen geleden
  • SUSHI IS NIET CHINEES!!!!!!!!!!!!!!!!

    Hazalianos unicornHazalianos unicorn7 dagen geleden
  • Bizar - een klein verdwaald meisje huilend achter gelaten in de trein m.nlworld.info/key/video/q2xia6e3rq-oqGs

    Juponi JulokjJuponi Julokj7 dagen geleden
  • 😂😂😂

    Vijfsnippervijf VijfVijfsnippervijf Vijf7 dagen geleden
  • Open brief (11-8-2020) gericht aan de tweede kamer en ondertekend door meer dan 1800 artsen en medisch specialisten geeft meer antwoorden dan alle newsmedia bij elkaar. opendebat.info/brief-kamerleden/ Het is natuurlijk uiterst belangrijk dat we onze gezonde verstand blijven gebruiken en dat we er alles aan proberen te doen om de meest kwetsbare onder ons te beschermen.

    Steve EndermanSteve Enderman7 dagen geleden
  • 😂😂😂 HAHAHAHA...hoe staan we voor LUL..😂😂😂

    Domino PattiDomino Patti7 dagen geleden
  • Maar het gaat om het aantal doden dat het virus veroorzaakt, en dat aantal is hetzelfde als griep de afgelopen jaren. Dus het is WEL vergelijkbaar met een griepje. Andere jaren was het voor zwakke mensen ook gevaarlijk niet alleen sinds het nieuws het zo “eng” naar buiten brengt. Jammer dat jullie niet meer kritisch zijn als het om de bevolking gaat, zo ken ik dit programma niet. Het sterftecijfer in begin maart waarom we in lockdown moesten was 3,4%(wat uiteindelijk niet klopte) en nu 0.13 dus waaaaarom zitten we nu nog in deze waanzin ??!!!!! Oh ja sorry omdat de vaccin natuurlijk er aan komt en we moeten bang zijn en dan gelijk de vaccin nemen.

    y Jay Ja7 dagen geleden
  • Wat als er oorlog uitbreekt en er een lucht aanval komt, mogen we dan nog wel een straat feesje houden?................. Ik denk dat bij een groot gedeelte van het volk het virus al in de hersens is door gedrongen. En de media krakeelt er vrolijk op los met hun zogenaamde deskudige flapdrollen, men is meester in het verstrekken van foutieve informatie. Er zullen deze winter nog vele slachtoffers gaan vallen en ik denk dat er dan ook veel meer jongeren het slachtoffer zullen worden. De gewone griep verzwakt je lichaam en krijg je daarnaast ook nog het coronavirus dan ben je stevig de klos. Men heeft niets geleerd van het verleden van wat er 100 jaar geleden is gebeurd. Maar goed, slaap maar rustig door.

    ned starned star7 dagen geleden
  • Pijn van het lachen 🤣

    crociati17crociati177 dagen geleden
  • "Great Barrington Declaration" google het eens.

    Karel ParidaKarel Parida7 dagen geleden
  • Lubach is beetje het programma voor mensen die graag slim willen worden gevonden maar zelf niet echt nadenken. Gewoon beetje napraten wat Lubach zegt en dan meelachen " haha wat weten wij dat toch goed". "blablaba wappie", ok dan kom ik even met mijn inzicht. Corona is wel een griepje in termen van dodelijkheid. Als het waar is dat 10% al besmet is geweest zoals de WHO schat dan is de IFR 0,13% en dan is het in het gebied van de griep. Kijk maar naar dit onderzoek bekijken uit Japan. www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.09.21.20198796v1 Of waarom zoek je niet even " Sunetra Gupta" op. "Martin Kulldorf" "Dr. Jay Bhattacharya" Of je kan lekker Lubach blijven kijken en gewoon meegaan in de waan van de dag.

    Karel ParidaKarel Parida7 dagen geleden
  • Totdat er een vaccin is: www.hansvanoosterhout.org

    Hans van OosterhoutHans van Oosterhout7 dagen geleden
  • Ik vond het echt niet leuk dat hij mijn vraag zo ontweek...

    Tobi DoriftoTobi Dorifto7 dagen geleden
  • 0:45 - 1:02 is wel leuk in versnelling of slow motion.

    NienzelNienzel7 dagen geleden
  • Leuk om Robert Jensen erin te verwerken 6:07 .

    loulou 10Dimentionsloulou 10Dimentions7 dagen geleden
  • Sluitend bewijs: Covid-19 was gepland om de Nieuwe Wereldorde te lanceren : www.frontnieuws.com/sluitend-bewijs-covid-19-was-gepland-om-de-nieuwe-wereldorde-te-lanceren/

    Felix KorbeeFelix Korbee7 dagen geleden
  • Vragen en Antwoorden over de planeet [Nibiru Planet X] in de Koran Imam Nasser Muhammad al-Yamani (De Imam Mahdi) 21 - 09 - 1431 AH 31 - 08 - 2010 👇🏻👇🏻 www.mahdialumma.com/showthread.php?p=327752

    Amr NaguibAmr Naguib7 dagen geleden
  • Dokter: Meneer Akkermans, wat is er aan de hand? Meneer Akkermans: Hallo Dokter, ik denk dat ik Corona heb. Dokter: oh... is dat niet gewoon een griepje? Meneer Akkermans: NEEEEEEEE

    Snappy - Brawl StarsSnappy - Brawl Stars7 dagen geleden
    • @Fastbikkel ja als je steeds met bangmakende onzin komt, krijg je zo'n behandeling, gewoon simpele feiten negeren dat bijvoorbeeld de ic's nu niet eens vol lagen en in 2016 en 2018 wel, leidt terecht tot zo'n reactie 😛 want je spoort dan niet🤮💩

      Onno van den BoschOnno van den Bosch12 uur geleden
    • @Onno van den Bosch "twee dingen; heb jij gesnoven? En, spoor jij wel?! Kom eens met feiten in plaats van deze verbale diarree, echt wtf. " Kinderachtig niveau heet dit.

      FastbikkelFastbikkel21 uur geleden
    • @herauthon four twee dingen; heb jij gesnoven? En, spoor jij wel?! Kom eens met feiten in plaats van deze verbale diarree, echt wtf. Daarnaast weet je zelf ook wel dat ik gelijk heb als je een beetje valide bronnen aanhaalt, laat staan geen enkele maatschappij deze waanzin ooit volhoudt!!!

      Onno van den BoschOnno van den Bosch5 dagen geleden
    • @Onno van den Bosch er zijn maar twee dingen in het universum gelijk hebben en gelijk krijgen niet voorbereid zijn zal danwel als het mis gegaan zou zijn weer een gelijk krijgen zijn geweest.. Achteraf is alles anders.. DENK WEL - zijn we echt voorbereid ? EN : verzin eens een anti-corona middel en snel een beetje..

      herauthon fourherauthon four5 dagen geleden
    • @herauthon four de ic's lagen toen overvol ja, niet nu, echt nog niet eens zorgwekkend vol achteraf gezien ondanks alle letterlijk doomsdaystijl en onterechte mediahysterie!😵😦🤮 Het MECC in Maastricht en Ahoy in Rotterdam werden niet eens gebruik bijvoorbeeld om ook nog eens te noemen!! Ook die miljoenen door de plee, maar vooral dus ook zwaar ontrechte ultieme paniek en angst gezaaid bij ons, de bevolking

      Onno van den BoschOnno van den Bosch5 dagen geleden
  • Hij is De Sjaak! Gouw wegwezen hier denkt Hij!

    Roy K.Roy K.8 dagen geleden
  • Nederland is echt een kantoorvolkje. Als iedereen zegt ''wat een goede vragen allemaal'' dan denk jezelf niet meer kritisch na, das duidelijk.

    MerelMerel8 dagen geleden
    • Jij?

      FastbikkelFastbikkel21 uur geleden
  • Het is ook gewoon een serieuze website lol

    Termies XTermies X8 dagen geleden
  • Hilarisch dit 😂

    Bernard BrotherBernard Brother8 dagen geleden
  • MEDIA=VIRUS

    Mr DontgiveafuckMr Dontgiveafuck8 dagen geleden
  • Ja, het is eigenlijk een soort van griepje (nou zeg maar zware griep). Maar alleen voor griep hebben we het griepprikje. Het corona prikje is er nog niet en dus gaan er dus veel oudjes dood - 941 op de 1000 doden was ouder dan 65 jaar.

    jan klaasenjan klaasen8 dagen geleden
    • Het is ook nog besmettelijker waardoor de verspreiding veel sneller gaat en er meer mensen tegelijkertijd ziek zijn

      Elien 1Elien 18 dagen geleden
  • Het meest voor de hand liggende om het corona virus te bedwingen is, net zoals het begonnen is aan het begin van de vakantie periode, de versoepeling die vlak voor de vakantie gedaan werd weer terug te draaien, omdat er na de versoepeling bij het begin van de vakantie de aantallen meteen begonnen te stijgen, dat er in 46 dagen het aantal 11 keer meer werd en het ook al onbegrijpelijk is dat er niet meteen ingegrepen werd, maar dat onze fijne regering bij een verdubbeling in een week riep dat alles onder controle was en dat gebeurde met twee weken waar het verdubbelde en lijkt het mij nalatigheid van de regering dat we nu met een tweede golf zitten, dat er aan het einde van de vakantie even een dip in de toename zat en de regering nu net doet alsof de tweede golf toen begon, om hun schandalige nalatigheid te verdoezelen en dat de inspanningen van de Nederlanders om de eerste golf er onder te krijgen teniet werden gedaan door deze schandalige nalatigheid van onze regering en met het Grapperhaus incident er zelfs nog een schepje bovenop deed, door het hele geval te bagatelliseren, dat minister Grapperhaus, zijn eigen regels overtrad, vervolgens toen hij gesnapt bleek te zijn, hij er onderuit probeerde te komen, door een aflaat bij het rodekruis te dumpen en vervolgens probeerde van rechts ongelijkheid en klasse justitie, misbruik te maken en dat zelfs het OM er aan te pas moest komen, om minister Grapperhaus een strafblad te geven en onze regering vervolgens deze regels afschafte om Grapperhaus zijn straf te laten ontlopen, dat de boa's en politie geen bekeuringen meer wilde uitdelen en op het zelfde moment de aantallen besmettingen weer begonnen op te lopen en als die minister Grapperhaus het rode kruis een schadevergoeding zou willen betalen in plaats van een goedkope aflaat, mag hij wel heel diep in zijn zakkenvuller zakken grijpen om de schade die hij veroorzaakt heeft te vergoeden, maar het ook best mogelijk is dat hij dat van zijn levensdagen niet kan betalen met wat hij aangericht heeft en lijkt deze minister contraproductief te zijn, maar houd Rutte deze man gewoon in zijn regering, alsof hij een soort van boegbeeld is voor zijn regeringsbeleid, wat inderdaad, overeen komt met de schandalige handelingen in de vakantie periode.

    Martin willemseMartin willemse8 dagen geleden
    • Ja Martin, we kunnen dit virus eenvoudigweg niet "bedwingen". Dus voor ouderen >65 en mensen met een aandoening, het advies zou moeten zijn: UITKIJKEN / VOORZICHTIG - en wachten op het coronaprikje. Voor

      jan klaasenjan klaasen8 dagen geleden
  • bestaat echt www.iscoronanietgewooneensoortgriepje.nl/

    Bruce Van Der MeerBruce Van Der Meer8 dagen geleden
  • Er gaan volgens het CBS zo'n 5000 á 6000 mensen per jaar dood aan de gewone griep.

    ScarfaceScarface8 dagen geleden
    • ja de gewone griep is vaak de druppel voor ouderen en mensen met een aandoening. Met corona is het hetzelfde.

      jan klaasenjan klaasen8 dagen geleden
  • Nu het aardig duidelijk word, dat het corona virus minder dodelijk is zou het een goed idee zijn, wat al eerder door medici geopperd werd, dat er extra opvang gemaakt word voor de opvang van corona patiënten en het daardoor zou kunnen zijn, dat de reguliere zorg dan minder last heeft van het corona virus, ook blijkt dat er in de thuissituatie veel besmettingen voor komen, wat mij niet verbaast, wat mij wel verbaasde, dat was toen er een vliegtuig uit China kwam met mensen die China ontvluchte, dat die in een thuis isolatie gehouden werden, met de mogelijkheid dat ieder in dat huis besmet raakte en heeft de overheid dus niet laten zien dat ze wisten waar ze mee bezig waren, maar eerder lieten zien dat ze incapabel waren om hier mee om te gaan en ik vind dat het nog niet veel beter is en vraag ik me dan ook af wat de belangen van deze regering zijn om zo te handelen. Nu is het zo, dat als er 1 persoon in een huishouden besmet is, het hele gezin in quarantaine moet en vervolgens ieder in dat gezin een verhoogde kans hebben om besmet te raken, nu is het ook niet makkelijk om te zeggen ga maar naar een quarantaine kamp, maar is dat eigenlijk het beste, om het corona virus te bestrijden en de maatschappelijke schade klein te houden en zou ik de mensen een keus geven of ze daar voor willen kiezen, zonder het meteen te verplichten en zou het een accommodatie moeten zijn die de mensen weten te waarderen en er niet als een strafkamp uit ziet, ik ken wel een verhaal van een quarantaine kamp, maar weet ik niet meer voor welke ziekte dat was, maar dat was op de grens van Iran met Afghanistan, waar je een aantal dagen moest verblijven, voor je verder mocht, maar waren daar een paar Fransen die geen geduld hadden en dachten gewoon weg te kunnen wandelen, maar die werden ook gewoon afgeschoten, dat was wel in de zestiger jaren, maar zo erg is het ook weer niet meer met de huidige medische stand

    Martin willemseMartin willemse8 dagen geleden
    • Martin, het is niet een probleem dat iemand besmet wordt, het is een probleem als iemand eraan dood gaat of blijvende schade ondervindt. Voor dit moment zou je ervoor moeten kiezen om ouderen en mensen met een aandoening te beschermen, maar de anderen gewoon met het virus besmet laten worden. Later zal er wel een coronaprikje komen voor de ouderen.

      jan klaasenjan klaasen8 dagen geleden
  • Dit voelt als een vroeg College-Humor sketch.

    Bass FightBass Fight8 dagen geleden
  • 12-10-2020 Als we de nieuwe besmettingen nemen van de laatste 11,5 dagen, die in de steekproef van het RIVM staan en die het RIVM dagelijks aan de WHO levert, blijkt dat we 59033 actieve besmettingen hebben, maar zoals met de test van het donorbloed bleek die aantoonde dat 3% positief reageerde en je daar vanaf kon lijden, dat op dat moment er 500.000 mensen in Nederland in contact geweest waren met het corona virus en met de 25.000 geregistreerde besmettingen die op dat moment in de steekproef van het RIVM stonden, zou je kunnen veronderstellen dat er nu 20 maal de in de steekproef geregistreerde actieve besmettingen zijn, wat neer komt op 1.180.660 actieve besmettingen in Nederland en met de in de steekproef opgenomen dodelijke aflopen van de laatste 11,5 dagen, van 177, zou er 1 op de 6670 mensen over lijden, die besmet geraakt zijn en zou als je de lijn door zou trekken en de hele Nederlandse bevolking besmet zou raken zouden er 2.000 mensen overlijden en kun je stellen dat de ernst van het corona virus, niet zo heel dodelijk meer is en het ook nog mogelijk is, dat doordat de kwetsbare zich intussen minder kwetsbaar opgesteld hebben er in de verhouding nog een groter verschil zit. Nu is mijn vraag, aan het RIVM, het OMT en de regering, geef hier nu duidelijkheid over, zodat we de schade aan de maatschappij klein kunnen houden.

    Martin willemseMartin willemse8 dagen geleden
    • Op basis van de afgelopen weken kom ik een beetje in de richting van een CFR in Ned. van 0.26%. De IFR is natuurlijk veel kleiner (niet iedereen test want dat doe je niet als je weining klachten hebt), maar je zou een schatting lunnen maken, de helft: 0.13%. Vergelijkbaar met wat de WHO nu mee komt. Niet veel verschillend van een influenza virus. We zouden allemaal "gewoon" kunnen doen en de ouderen voor nu wat voorzichtig - er komt een coronaprikje.

      jan klaasenjan klaasen8 dagen geleden
  • Triest dat filmpje over de vergelijking met corona en de griep. Wordt de draak mee gestoken zonder in te gaan op de IFR. Lubach is controlled opposition.

    Docent VoDocent Vo8 dagen geleden
    • McCarthyism.

      Metal 1974Metal 19748 dagen geleden
  • ja dit was best wel grappig, maar ik heb toch nog één vraagje: is Corona niet gewoon een soort griepje?

    lygophilelygophile8 dagen geleden
  • Knap hoeveel mensen er in de comments nog steeds COVID met een griep aan het vergelijken zijn. Compleet verstoken van elke bekwaamheid om wetenschappelijke bronnen op waarde te schatten. Het komt echt zo enorm dom over.

    Chris van EgmondChris van Egmond8 dagen geleden
    • Inderdaad. Voor onder 70 jarigen is de griep namelijk veel dodelijker dan COVID (IFR griep =0.1% tov IFR COVID onder 70 = 0.05%): www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf

      Ecclesiastes 2:24Ecclesiastes 2:245 dagen geleden
    • ​@Karel Parida Je mist daar wel een paar belangrijke dingen. Bijvoorbeeld het feit dat COVID zich veel sneller verspreid dan de griep. Als er een griep pandemie was waar 50% van de populatie besmet dreigde te raken, en waarvoor geen vaccin bestond, denk ik dat dit ook gewoon serieus genomen zou worden en tot maatregelen zou leiden. Je kunt moeilijk ontkennen dat er plekken zijn waar de zorg bij tijden volledig overlopen werd (Italie, New York, bijvoorbeeld). Medisch personeel was hopeloos en geshockeerd. Ook in mijn vriendenkring heb ik een grote groep mensen die in de medische wereld werkzaam zijn, en zonder uitzondering zijn zij allemaal voor maatregelen en het ontlasten van de zorg, omdat zij begrijpen dat dit virus gevaarlijk is. Dat de griep niet kinderachtig is heb je gelijk in, maar die verspreid zich dus lang niet zo hard - maatregelen maken daar geen of weinig verschil, vaccins zorgen ervoor dat die verspreiding geremd wordt. Voor COVID bestaat geen vaccin en het verspreid zich heel makkelijk, dus het enige dat je kan doen is afstand houden. Triage, kan, maar dat leidt dan waarschijnlijk wel tot een groot aantal doden. Ik denk niet dat dat de juiste oplossing is.

      Chris van EgmondChris van Egmond7 dagen geleden
    • @Chris van Egmond Als het japanse onderzoek waar is, is covid wel een griepje. Dat kan ook prima want de griep is niet kinderachtig. Daar hebben mensen ook lange termijn schade en ooit stroomden de ic's daardoor ook over. 2018 was dat. De media doet alsof de griep niet erg is, maar dat is de griep juist wel. Is het dodelijker? Waarschijnlijk maar nog steeds prima vergelijkbaar qua ernstigheid. 99,87% overleeft het en bijna niemand heeft echte lange termijn klachten. Covid is gewoon niet zo gevaarlijk. Het longfonds onderzoek (lange termijn klachten help) was een enquete in een facebook groep met hypochonders. Media probeert mensen gewoon bang te maken zodat ze zich aan de maatregelen houden. Wat ik veracht. We stelen nu gewoon levensjaren van jongeren om wat oude mensen enkele maanden uitstel te geven. Echt belachelijk.

      Karel ParidaKarel Parida7 dagen geleden
    • ​@Chris van Egmond In japan is de zorg nooit overbelast geraakt net als in Zweden. Kan prima zijn dat we weinig risico daarop hebben, we schalen de zorg af uit voorzorg niet omdat we zoveel patienten hebben. Daarnaast ben ik pro triage. Niet alle covid patienten behandelen. Zo redden we het maximale aan QALY's en tot slot de samenleving is niet verantwoordelijk voor elke kwetsbare. Vrijheid op elk gebied kost levens en dat is prima.

      Karel ParidaKarel Parida7 dagen geleden
    • ​@Karel Parida "Given the temporal correlation between the rise in seropositivity and the decrease in reported COVID-19 cases that occurred without a shut-down, herd immunity may be implicated." dat is heel mooi, en allemaal goed en aardig, maar dat neemt niet weg dat de exponentiele stijging van het aantal gevallen in Nederland op het moment een grote druk op de zorg met zich meebrengt, met alle gevolgen van dien.

      Chris van EgmondChris van Egmond7 dagen geleden
  • 4:25 ik pis bijna in mijn broek

    Martin MellemaMartin Mellema8 dagen geleden
  • nrc.nl/nieuws/2020/10/12/premier-rutte-is-het-zat-a4015558

    b v gb v g8 dagen geleden
  • Misschien is de vraag beter: is corona nu zoveel dodelijker en besmettelijker dan een griepje? En zo ja, hoeveel dan? Dat er verschillende typen virussen bestaan zou bekend geacht kunnen worden.. Het is niet hetzelfde, maar is het erger? Vind ik geen domme vraag, gezien het wat ingrijpende beleid, tenzij mensen liever in de angstmodus blijven..

    MichelConciMichelConci8 dagen geleden
    • @Luna Mmh, wat slagen om de arm, maar als het op die 0,29% uit komt, ligt dat toch wat lager dan de 3% die de WHO aan het begin zei.. Mogelijk zijn de middelen al met al toch wat ernstiger gebleken dan de kwaal, en was een andere strategie, gerichter op kwetsbaren, beter geweest..

      MichelConciMichelConci8 dagen geleden
    • Kort antwoord: ja, het is besmettelijker en dodelijker. Lang antwoord: Een groot verschil is dat een griepvaccinatie is. Volgens het WHO gaat er jaarlijks tussen de 290,000 en 650,000 mensen dood door de griep. Wereldwijd zijn er nu zo'n 1,08 miljoen coronadoden. Daarnaast is het reproductiegetal van corona hoger, namelijk tussen de 2,0 en de 2,5. Die van de griep ligt tussen de 0,9 en de 2,1 met een gemiddelde van 1,3. (www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2715422/ voor de griep, WHO voor corona). Dit suggereert dus dat corona een stuk besmettelijker is dan de griep. Toch is de R0 een lastig argument, omdat dit sterk afhangt van regio. Daarnaast hebben we al een stuk langer met de griep te maken dan met corona. Daarnaast zet corona toch wel een ongekende druk op de Nederlandse zorg. De griep heeft daarnaast een mortaliteitspercentage van 0,1%. Als we uitgaan van de huidige coronacijfers, (1,08 milj doden op 37,6 besmettingen) zou corona een mortaliteitspercentage hebben van gemiddeld 2%. Dit zal ongetwijfeld een stuk lager liggen omdat veel mensen niet getest zijn. Als we uit zouden gaan van tien keer zo veel besmettingen als nu bekend is (376 milj ipv 37,6), zou het mortaliteitspercentage nog steeds drie keer zo hoog zijn dan de griep (namelijk 0,29%).

      LunaLuna8 dagen geleden
  • Maar. Is corona eigenlijk niet een beetje hetzelfde als de griep?

    Maart EnMaart En8 dagen geleden
    • dood is dood. Maar een schrale troost, alle doden weten er niks van.

      Paul ThomasPaul Thomas8 dagen geleden
NLworld