'Er is niets veranderd qua racisme'

16 apr. 2021
115 831 Weergaven

Johan stelt dat er nog steeds niks is veranderd op het gebied van racisme.

Reacties
  • Correctie geen zwart maar donkere jongens, er wordt ook niet gezegd witte jongens maar blank

    YounggworlddYounggworldd17 dagen geleden
  • Natuurlijk is er niets veranderd. Jij haat alle moslims en Turken die niet liberaal zijn nog steeds. Oja en alle blm haat je ook.

    S.E. A.S.E. A.17 dagen geleden
  • Wit is wit en Zwart is zwart.

    EasyTopTutorialsEasyTopTutorials18 dagen geleden
  • Discriminatie komt in alle volkeren voor, komt in alle lagen van de bevolking voor. Geen volk of ras heeft een monopoly op het daderschap of slachtofferschap. Racisme wordt het westerse volk heel valselijk opgedrongen.

    Teun WestdorpTeun Westdorp18 dagen geleden
  • Johan neemt het letterlijk op tegen racisme en dan zouden mensen moeilijk doen omdat hij ze niet donker maar zwart noemt? Wat een onzin zou dat zijn

    onbekende bekende nederlanderonbekende bekende nederlander18 dagen geleden
  • We moeten een keer ophouden met zwart wit. Wat een onzin. We kunnen elkaar alleen op gedrag beoordelen.

    Fahhad GhanchiFahhad Ghanchi18 dagen geleden
  • wat een stelletje hypocrieten bij elkaar over Paul de Leeuw hebben ze niks te zeggen " over zijn rare pedo acties op ned 1,2,3" ja ja dat word excuses aanbieden en met staande voeten ontslag carrière over. wat een gebakken lucht zeg ze ineens hebben ze alle 3 spontaan Alzheimer

    Fuck YoutubeFuck Youtube19 dagen geleden
  • Dit is een beetje onzin natuurlijk. Er is ontzettend veel veranderd. Als je dat verhaal van menzo vergelijkt met nu, dan moet je toch concluderen dat het nu minder voorkomt, en bovendien, als het gebeurt, op grote verontwaardiging kan rekenen. Wat Johan zegt is een denkfout. Hij zegt dat er niks is veranderd, omdat er recent nog een incident is geweest. Als je op dezelfde manier zou redeneren over bijvoorbeeld misdaad, dan moet je concluderen dat er op het gebied van criminaliteit niks is veranderd, zelfs als de criminaliteit drastisch is afgenomen. Het slaat nergens op. Natuurlijk zijn we er nog lang niet, maar om te zeggen dat er niks is veranderd, dat is gewoon klinkklare onzin.

    Real Mr PoopybuttholeReal Mr Poopybutthole19 dagen geleden
    • @Naoled L Nou ja, ik vond het een wanstaltige spelfout. Daarnaast sloeg de inhoud ook nergens op, omdat ik helemaal niet beweer dat dit het enige is wat er nog is gebeurd. Ik wijs alleen op de denkfout van Derksen, die een incident aanhaalt, om te beweren dat er niets is veranderd. Natuurlijk gebeurt het nog, maar het is aanzienlijk minder dan vroeger, en er is ook meer aandacht voor. Met de nieuwe technologie is het ook beter mogelijk om mensen te bestraffen. Als jij wilt beweren dat het in de jaren 80 hetzelfde was als nu, en dat er niets is veranderd, dan moet je je toch echt eens verdiepen in hoe het er in de vroegere jaren aan toeging.

      Real Mr PoopybuttholeReal Mr Poopybutthole19 dagen geleden
    • @Real Mr Poopybutthole jij had dus ook niks meer toe te voegen😂😂

      Naoled LNaoled L19 dagen geleden
    • @Naoled L Gebeurt*

      Real Mr PoopybuttholeReal Mr Poopybutthole19 dagen geleden
    • "Omdat er recent nog een incident is geweest.." Één maar ja? Je moest is weten hoe vaak dit nog gebeurd. Ik denk dat je een stuk minder op de hoogte bent dan je denkt maat...

      Naoled LNaoled L19 dagen geleden
  • Heerlijk...even eerst de leesbril op...oude wijze man....

    Baard2000Baard200019 dagen geleden
  • Treurig. Maar het klopt wel..

    Timothy van RingelenstijnTimothy van Ringelenstijn19 dagen geleden
  • Wilfred komt echt m'n strot uit!

    Tedje van EsTedje van Es19 dagen geleden
  • Is zeker een goede keeper. En een goed karakter.

    Leon van ZuilenLeon van Zuilen19 dagen geleden
  • Kom maar door met de racistische comments

    willy1000willy100019 dagen geleden
  • Chainlink 🚀

    Youri TYouri T19 dagen geleden
    • 📉📉📉📉

      Stijn De BeijerStijn De Beijer17 dagen geleden
    • ADA ASTRA 🚀🚀🚀🛰️🛰️🛰️

      Frence BrandFrence Brand18 dagen geleden
  • Maar al die zwarte kousen in Staphorst zijn toch allemaal wit 😄

    Kel _A_Donn888Kel _A_Donn88820 dagen geleden
  • Gewoon van het veld aflopen

    Johan kJohan k20 dagen geleden
  • 10k voor die kop iemand ?

    portu locoportu loco20 dagen geleden
  • Zwarte jongens weten we inmiddels wel hoevaak ga je t nog zeggen

    VevoVevo20 dagen geleden
    • @Leon Staal blank en zwart is wel een verschilletje

      VevoVevo20 dagen geleden
  • Derksen heeft het altijd over zwartjes ,Marokkaantjes en DIE Turken gehad ,denigrerend en demoniserend .Derksen hebben ze moeten beveiligen omdat hij steeds discriminerende opmerkingen maken en nu huichelachtig doet .

    Sinter KlaasSinter Klaas21 dag geleden
  • hoezo mag hij geen 'zwarte jongens' zeggen, maar diezelfde 'zwarte jongens' mogen wel "witte jongens" zeggen

    halle lujahalle luja21 dag geleden
    • @KAHBATRON Ga je nou werkelijk iedereen die het niet met jou eens is, laaggeschoold of een kwaadwillende troll noemen? Dat komt nogal simpel en zwak over. Ik kan toch aan je vorige reacties op dit kanaal zien tot welke groep jij behoort. Ik ken de historisch negatieve lading van dat woord. Dat jullie daar nu ineens moeite mee hebben zegt meer over jullie dan over ons. Het lijkt vaak wel of jullie jezelf schamen voor je eigen kleur, terwijl Afro-Amerikanen zichzelf altijd zo noemen. Als alles bij bepaalde mensen een conflict oplevert, zij het koekjes, standbeelden, kleuren en straatnamen dan gaan andere mensen afstand nemen van deze groep omdat ze geen zin hebben in dat constante verontwaardigd zijn van die mensen. Het is namelijk nooit genoeg.

      Wouter035Wouter03518 dagen geleden
    • ​@Wouter035 Jullie? Haha. Hoe weet je dat zo zeker ventje? Sta je dan met je aannames die niet kloppen. Als jij de historische lading niet kent van het woord zwart, dan ben je of bijzonder slecht geschoold of ben je een kwaadwillende troll. Of beide uiteraard. Kan jij mij trouwens vertellen waarom alles dat negatief is het woord zwart er voor krijgt? (denk aan zwartrijden, zwarte bladzijde, zwart geld etc. etc.)

      KAHBATRONKAHBATRON18 dagen geleden
    • @KAHBATRON Welke benaming jullie ook voor jezelf gaan eisen, deze zal wederom een negatieve connotatie krijgen. Het ligt namelijk aan het gedrag en niet aan de kleur.

      Wouter035Wouter03518 dagen geleden
    • @neliz8 Hmmm ik neig naar ongelofelijk dom na deze reactie.

      KAHBATRONKAHBATRON18 dagen geleden
    • @KAHBATRON Of jij bent niet zo slim en zwaar beïnvloedbaar door "inclusieve"(lees: extreem linkse/liberale) propaganda dat zou ook kunnen natuurlijk.

      neliz8neliz818 dagen geleden
  • man man man. het is allemaal zwart wat de klok slaat pleur nou toch op moet je de reclames zien van vandaag de dag weg die handel oprotten

    appy staalappy staal21 dag geleden
  • Wilfred hou eens op met dat gezeik tijdens het zeer goede betoog van Johan.! Je bent een vervelende fatsoensrakker bah!!

    Lady bugLady bug21 dag geleden
  • Donkere jongens moet je eigenlijk zeggen.... Derksen: zwarte jongens zwarte jongens

    niels brouwerniels brouwer21 dag geleden
    • @jason social hoe bedoel je? Ík citeerde derksen en genee gewoon 😂😂

      niels brouwerniels brouwer18 dagen geleden
    • Bedoelt hij nou gewoon negers?

      Ginger BeerGinger Beer19 dagen geleden
    • 3:14

      MedhanyMedhany21 dag geleden
    • Niet op letten dat is niet t punt van deze anekdote

      jason socialjason social21 dag geleden
  • Laat ze maar eens demonstreren tegen de vele moorden op blanke boeren in zuid afrika.. daar hoor je nooit iemand over en is vele malen erger dan wat in NL gebeurt!

    Brigata TBrigata T21 dag geleden
    • @Leon Staal vuile trol

      Brigata TBrigata T20 dagen geleden
  • Typisch een Ollongrennetje van Johan : "Ik heb thuis alle jaargangen van VI " Nou neen dus volgens kaartje "aub je bestelling " blijkt dat ie t opgevraagd heeft.

    HUSHHUSH21 dag geleden
    • Het zal best, hij was hoofdredacteur.

      Ginger BeerGinger Beer19 dagen geleden
    • Haha frikandel

      J ZJ Z21 dag geleden
  • Lekker Johan heeft gesproken

    Blue BoysBlue Boys21 dag geleden
  • Vervelend die Wilfred, op het eind is Johan serieus over een onderwerp aan het praten, tettert Wilfred er steeds doorheen met ze flauwe grapjes.

    محمدمحمد21 dag geleden
    • @Leon Staal Wat zit je uit je nek te lullen? Ik reageerde omdat er echt wel mensen zijn die er met een andere intentie zitten dan alleen maar voor hun eigen gewin. Ik vind dat hij gelijk heeft dat Wilfred opvallend veel voor zijn eigen carrière met de handrem erop zit, en daar doen Derksen e.d. niet aan mee. Tuurlijk zit hij daar voor eigen gewin, maar je kunt ook betaald worden omdat je echt bent. Wilfred is nep en zit daar duidelijk echt alleen voor zichzelf. Derksen zijn vrouw heeft zelfs zijn helft van zijn salaris zo weggegeven om maar te laten zien dat hij er niet alleen maar voor de poen zit, hij doet het ook omdat hij het leuk vindt (of vond). Is toch ook heerlijk, lekker je frustratie van je af lullen en zo een flinke zak geld meekrijgen. En dan maak ik inderdaad de vergelijking dat de NSB'ers ook puur en alleen voor eigen gewin bezig waren. Om aan te tonen dat niet iedereen als enige drijfveer hun eigen gewin heeft, dan was immers vrijwel iedereen een NSB'er geweest. Het is ook om een reden dat Genee toen met die hele ruzie daarvoor uitgemaakt werd, omdat hij wél voor eigen gewin lijkt te gaan. En dat maakt hem nou niet sympathiek. En als er nou iemand een hekel heeft aan deugmensen ben ik het wel, dus ik zit me hier allesbehalve beter voor te doen dan ik ben. Overigens moet je deugd en deugmens niet verwarren met elkaar want ik zie dat je het er een beetje moeilijk mee hebt.

      StefanStefan19 dagen geleden
    • @Leon Staal hahaha, wat een droeftoeter... Ik denk dat een cursusje woedebeheersing geen kwaad kan

      robke9999robke999919 dagen geleden
    • @Leon Staal Ik denk dat je bij een psychiater langs moet gaan aangezien je overkomt alsof je flashbacks uit 1944 krijgt.

      Mta231Mta23119 dagen geleden
    • @Leon Staal Gozer, doe ff normaal man.

      Raffaèl DRaffaèl D19 dagen geleden
    • Hij mag dan vaak aan zichzelf denken, wat ieder mens doet. Maar dankzij zijn onderhandelingen hebben ze daar alle3 een vorstelijk salaris mee binnengehaald.

      MartijnVMartijnV20 dagen geleden
  • Het enige ding dat er veranderd is op het gebied van racisme is de BLM oprichter die een villa van 3,2mil gekocht heeft 🤣

    LeevLeev21 dag geleden
    • Ja maar dat geld was witgewassen

      stef bstef b14 dagen geleden
  • Vechain crypto sky high

    Allemaal PannenkoekenAllemaal Pannenkoeken21 dag geleden
    • doge to the moon 4/20

      ruben speijerruben speijer20 dagen geleden
    • @Medhany safemoon

      R LR L20 dagen geleden
    • Lamden TAU is over twee jaar een top 20 coin. Nu nog geen enkele drol waard.

      M. YesM. Yes20 dagen geleden
    • Vanaf morgen gaat ie weer stijgen boys 🚀

      daniedanie20 dagen geleden
    • Heb je nog meer voorspellingen voor ons, Nostradamus?

      MedhanyMedhany21 dag geleden
  • Kunnen jullie niet iets doen voor mensen uit het buitenland die willen kijken ??!

    Rodrick BokeliRodrick Bokeli21 dag geleden
    • Nee, zo racistisch zijn ze wel ;)

      Dominique de GraaffDominique de Graaff20 dagen geleden
    • ziggo go accountje van je familie pakken, kan je gewoon lekker kijken

      zeg makkerzeg makker21 dag geleden
  • De verontwaardiging is er tegenwoordig wel veel groter over. In de jaren '80 en '90 werd het nog best wel regelmatig weggelachen, zelfs door medespelers van donkere speler die racistisch werden bejegend. Anno 2021 kruipen alle columnisten in de pen na een racistisch incident en gaat het er bij de talkshowtafels ook de hele avond over. In de jaren '80 had het voor veel mensen zelfs nog wel iets ludieks als er bananen werden gegooid naar bijv. Menzo, tegenwoordig zouden er Kamervragen gesteld worden.

    The TanguyThe Tanguy21 dag geleden
    • @Dirty Harry Kom eens met wat concreets.

      The TanguyThe Tanguy20 dagen geleden
    • Hoe kom je daar nu weer bij man. Je weet niet waar je over lult.

      Dirty HarryDirty Harry20 dagen geleden
    • @crichlowm Dat vroeger alles beter was uiteraard.

      The TanguyThe Tanguy21 dag geleden
    • En wat is je punt?

      crichlowmcrichlowm21 dag geleden
  • Zwarte jongens en blanke mannen😂

    M BoM Bo21 dag geleden
    • @Partizan 70 dit word nog wel gekker, straks mag je niet eens meer iemand beschrijven op uiterlijke kenmerken of geslacht.

      Theo BuunermondTheo Buunermond21 dag geleden
    • Mensen die om zwart/donker en wit/blank druk maken hebben echt geen leven en moeten een hobby of passie gaan zoeken. Snowflakes zijn dat

      Partizan 70Partizan 7021 dag geleden
    • @Erik inderdaad Eric we bloeden allemaal dezelfde kleur

      M BoM Bo21 dag geleden
    • Onzin ook dat gelul steeds. De 1 wil donker genoemd worden, de ander zwart. De 1 blank, de ander wit. Boeie

      ErikErik21 dag geleden
  • Het uitschelden van zulke jongens werkt dus wel

    Ronny SnippeRonny Snippe21 dag geleden
    • @Galatasaray Istanbul Haha ja gezien de huidskleur van veel van hun eigen kan ik me wel voorstellen dat die Turkse hooligans het niet op een ander hun huidskleur gooien, contrast is nu eenmaal niet altijd groot genoeg. Ik denk dat het uitschelden op huidskleur in Afrikaanse landen nog wel minder zal zijn dan 😂🤪 Als die Turken daar hetzelfde klinken als de Turken hier zal het uitschelden idd wel iets meer familie gericht zijn vooral in combinatie met een bepaalde ziekte en dreigende woorden kunnen ze nog wel eens creatief zijn Klinkt idd een stuk beter, nette jongens zijn het wel 🙈🙊🙉

      Ronny SnippeRonny Snippe20 dagen geleden
    • @Galatasaray Istanbul Dat is niet waar. Kijk wat er bij Mikel is gebeurd. Die man was er kapot van.

      die kopdie kop20 dagen geleden
    • Hooligans in Turkije schelden hun tegenstander ook verrot, maar nooit racistisch. Moeders en vaders worden erbij betrokken, maar nooit iemand zijn kleur.

      Galatasaray IstanbulGalatasaray Istanbul20 dagen geleden
    • @Ronny Snippe Ja, en Ihattaren toeschreeuwen dat pas zijn vader is overleden werkt ook. Als dat nou je punt is... ik zie wel dat de meeste supporters gewoon een speler willen ontwrichten en dat ook racisme vaak niet echt racisme is. Maarja, een beetje empathie mag wel toch?

      Miles ToneMiles Tone21 dag geleden
    • @die kop “ ik werd vreselijk beledigd door het publiek en daardoor ging ik onder een paar hoge voorzetten door”

      Ronny SnippeRonny Snippe21 dag geleden
  • Als je een donkere speler tegen je hebt kun je gewoon rassistisch opmerking maken en ze zijn uitgeschakeld. Net zoals Zidane tegen Italië 1 opmerking en uitgeschakeld.

    Mark KnoopMark Knoop21 dag geleden
    • @Mark Knoop jij bent wel echt dom hè? Tegen zidane werd er totaal geen rascistische opmerking gemaakt, slaat nergens op wat je zegt

      RikdegrillerRikdegriller20 dagen geleden
    • @Hamza 010 ik weet niet of dat rassistisch is of niet Zidane werd kwaad en gaf een kopstoot. 1 man down

      Mark KnoopMark Knoop20 dagen geleden
    • Materazzi zei niks racistisch tegen Zidane, schold zijn moeder en zus uit.

      Hamza 010Hamza 01020 dagen geleden
    • @Already Know van Persie she said no mag toch ook.

      Mark KnoopMark Knoop21 dag geleden
    • Dus je vindt dat je rascistische mag zijn om iemand uit de wedstrijd te halen?

      Already KnowAlready Know21 dag geleden
  • Het is geen racisme. Die idioten die achter het doel staan, die hebben als enig doel de keeper uit zijn concentratie halen. En Menzo geeft het ook toe, die idioten hebben dus resultaat behaalt. Als er een dikke keeper had gestaan, dan hadden zij hem daar op aangesproken. Bij de uittrap van de keeper “Pizzaaaaa” roepen. Ed de Goey werd toegezonden als “oe ah Zoef de Haas”, gaan we dan nu ook hazen uitbannen? Racisme is je eigen ras superieur achten aan een ander ras en aangezien Menzo dezelfde behandeling krijgt als Ed de Goey zou je moeten concluderen dat het juist het tegenover gestelde is van racisme.

    John and More HBJohn and More HB21 dag geleden
  • Laten we onze vooruitgang pijlen bij een stelletje voetbalhooligans die nooit zullen opgroeien. Komop man, er is veel verander qua racisme. Ga niet doen alsof zwarte mensen nog achter in de bus moeten zitten. Treed hard op wanneer er mensen racistisch bejegend worden en laat het daarbij. Continu die drama wordt niemand vrolijk van.

    XXLRebelXXLRebel21 dag geleden
    • Derksen heeft het erover dat er sinds de tijd dat Menzo speelde niks veranderd is. In de jaren 80, begin jaren '90 hoefden zwarte mensen niet meer achter in de buis te zitten hoor.

      Dirty HarryDirty Harry20 dagen geleden
  • stanley werd niet gediscrimineerd maar wel uitgescholden om zn huidsskleur dat noemen we intimidatie,en dat gebeurt nog steeds,maar zelfbenoemde professor dreksen snapt er nix van. als je rood haar hebt word je ook overal voor uitgescholden ,en daar deed die achterbakse dreksen toen hij zelf nog probeerde tegen n bal te schoppen ook aan mee. hij moet eens aan maarten van rossem vragen wat discriminatie is die kan hem dat heel goed uitleggen.

    engelbert baklerengelbert bakler21 dag geleden
    • Amen

      John and More HBJohn and More HB21 dag geleden
  • Waarom mag je het in dit land niet hebben over een zwart iemand maar wel over de ´boze witte man´? Heeft links gewonnen?

    wageningen007wageningen00721 dag geleden
    • @Norbert Janssen omdat links een stelletje hypocriete vingerwijzertjes zijn.

      wageningen007wageningen00721 dag geleden
    • Wat heeft dat met links te maken? Politiek correctheid is steeds sterker geworden door sociale media. Iedereen kan nu overal wat van vinden en daar reageert iedereen veel te serieus op. Waardoor bijna alles meteen een zogenaamde rel wordt terwijl niemand er iets om geeft. Ik ben links maar ik erger me dood aan het politiek correcte gelul van iedereen.

      Norbert JanssenNorbert Janssen21 dag geleden
    • Het is niet verboden om over een zwart iemand te spreken. De regels van deugend Hilversum zijn niet de wetten van het land.

      Patty VerwardPatty Verward21 dag geleden
  • "Een kwetsbare man " "Jaja, hij was een beetje een onzeker jongen" NEEEE mannen, kwetsbaarheid heeft NIETS te maken met onzekerheid. Het tegenovergestelde is juist waar. Zucht...

    FloorFloor21 dag geleden
    • Als je je als man kwetsbaar opsteld word je omver gelopen.. Daar zijn mannen dan ook vaak onzeker over.. Maarja als je 't niet doet kom je ook nergens, zeker niet in een mannenwereld als voetbal in de jaren 80/90😂 floor als jij je nu eens met de vrouwen bemoeit ipv met dit soort onzin aan te kaarten. Fijne dag verder

      T V LT V L21 dag geleden
    • Hoe harder hoe beter, als man dan. Zo ben ik wel opgevoed. Alles was zeuren en zwak, en mietjes achtig. Pijn was goed, daar werd je hard van. Gelukkig is dat nu wel een beetje veranderd, want dat was echt niet leuk meer. Wel begrijpelijk, m'n stiefvader had de armoede van de jaren 30 en de 2e wereld oorlog meegemaakt. Dan wordt je vanzelf zo, denk ik, van niet zeuren maar overleven/strijden. Hem overigens wel heel dankbaar voor alles en ook houd ik van hem (rip), het kwam wel uit een goed hart en intentie.

      quxantipequxantipe21 dag geleden
    • Je kan ook beide zijn hoor, niet zo snel offended zijn.

      John and More HBJohn and More HB21 dag geleden
    • Facts.

      selfhealingselfhealing21 dag geleden
    • Precies.

      PolsieDJPolsieDJ21 dag geleden
  • Overal ter wereld is racisme, verhoog gewoon de straffe als je het echt kan concluderen. investeer je tijd in iets anders want je krijgt dit nooit uit mensen.

    17excuseME17excuseME21 dag geleden
    • @sigharmin Ik denk dat de huidige globaliserende samenleving steeds minder aansluit bij de natuurlijke eigenschappen van de mens. De mens is het meest zichzelf in een groep van enkele tientallen soortgenoten, zoals in de jager-verzamelaarperiode, waarin iedereen elkaar kent en elkaar respecteert. Al die vervelende zaken die je noemt zijn gevolgen van het niet respecteren van de ander. Respect treedt op wanneer je de ander persoonlijk kent en ook wanneer er een zekere afhankelijkheid is richting elkaar. Wij kennen elkaar gewoonweg niet goed genoeg en zijn niet afhankelijk genoeg van elkaar om die vervelende zaken te voorkomen. Aangezien de situatie is zoals deze is vind ik dat ik naast een ideaalbeeld ook een realistisch beeld moet schetsen, aangepast op de huidige situatie. Waar jij bijvoorbeeld een taak ziet in de overheid om hogere straffen uit te delen op plaatsen waar racisme plaatsvindt, zie ik het juist als hun taak om racisme te voorkomen. Dat kunnen ze doen door de cohesie in de groep te versterken. Een goed begin lijkt mij om immigratie sterk te beperken en er zo voor te zorgen dat er niet nog meer culturele verschillen ons land binnenkomen.

      Dí LemanoDí Lemano20 dagen geleden
    • @Dí Lemano we zijn het er beide over eens dat racisme geconcludeerd kan worden tot fundamenteel menselijk gedrag, maar de manier waarop jij een soort survival of the fittest schetst betreft afwijkende eigenschappen (of wel uiterlijk of wel innerlijk) vind ik te doordacht. een functie voor racisme voortvloeiend uit evolutie is logisch, maar dat neemt niet weg van het feit dat racisme in de HUIDIGE maatschappij geen plek zou moeten kennen. te overzien in een tijd van nomadisch bestaan, achterhaald in de 21e eeuw. daarnaast vind ik het júíst verstandig (en in sommige gevallen zelfs noodzakelijk) om bepaalde aan mens gekoppelde zaken te reguleren aan de hand van sancties en straffen. denk bijvoorbeeld aan verkrachting, moord, slavernij of zoals je eerder al aangaf, pestgedrag. allemaal zaken die letterlijk millennia lang de mensheid hebben achtervolgd en een voor een zijn terug te koppelen aan evolutie.

      sigharminsigharmin20 dagen geleden
    • @sigharmin als het menselijk is heeft het misschien ook wel een functie. Misschien heeft de natuur het bedacht om een evenwicht te hebben in de structuur van de groep. Een afwijkend uiterlijk of karakter kan een teken zijn van mindere genen en de groep schaden. Er ontstaat dan een soort 'survival of the fittest' zoals we dat kennen in de evolutie. Ik houd er niet van om menselijke zaken met straffen uit een mens te slaan, je krijgt dan religieus-achtige taferelen.

      Dí LemanoDí Lemano20 dagen geleden
    • @Dí Lemano hoe desastreuzer de gevolgen, hoe groter de angst en hoe minder het voor komt . het is inderdaad niet onlogisch om racisme (en bv. pestgedrag) menselijk te noemen, maar je kunt er zeker veel aan doen om het bestaan ervan weg te drukken.

      sigharminsigharmin21 dag geleden
    • @thilgu Nee hoor, je zei zwart bakkie koffie en niet donker, want het woord donker is nu racistisch. Ik vind juist zwart meer racistisch klinken dan donker, ik blijft ook gewoon blank dan wit.

      NextNext21 dag geleden
  • Nederland is een warm bad voor buitenlanders.

    Michael IdderusMichael Idderus21 dag geleden
  • PSV GAAT DE GROOTSTE CLUB WORDEN MET HET NIEUWE GELD INJEKTIE WIJ GAAN GROTER DAN ajax WORDEN PSV KAMPIOEN IK GELOOFT ERIN

    K OckK Ock21 dag geleden
    • @Je dagelijkse portie internet wie wil nu betalen voor een cursus om zo’n betekenisloze taal te leren?

      Kel _A_Donn888Kel _A_Donn88820 dagen geleden
    • @Evert de Bruin evertzwijn hou die amsterdommse arogante mond eens

      K OckK Ock21 dag geleden
    • Zet die K naar voren en dan doe jij je naam eer aan. Wanneer was ook alweer de laatste finale van PSV in Europa? Volgens mij was je niet eens geboren

      Evert de BruinEvert de Bruin21 dag geleden
    • @K Ock bewijstuk 2 ^

      BartBart21 dag geleden
    • @K Ock Krijg je thuis geen aandacht pik. WZAWZDB35# 20# ❌❌❌. 💪💪👌 😘.

      Sjoerd SchurenSjoerd Schuren21 dag geleden
  • Racisme zal altijd bestaan we moeten er mee maar leren leven! Dat snappen mensen niet!!! RACISME ZAL ALTIJD BESTAAN!!!

    Hans De hansHans De hans21 dag geleden
    • @Patty Verward Als je doelen haalbaar zijn, zal je misschien ooit slagen. Als je onmogelijke doelen nastreeft, zal je altijd falen.

      PieterSPieterS20 dagen geleden
    • @Patty Verward of christenen in het midden oosten en Azië, of blanken in Afrika of ... wacht ik val in herhaling, je snapt mijn punt inmiddels wel.

      costiaancostiaan20 dagen geleden
    • @PieterS Dat moet je nooit accepteren. Enge gek.

      Patty VerwardPatty Verward21 dag geleden
    • @Sikke Kok Ja. Er zal altijd onrecht zijn. Dat moet je als feit accepteren en dan kijken wat je er aan kan doen binnen die werkelijkheid.

      PieterSPieterS21 dag geleden
    • @Patty Verward Ja. Er zullen altijd mensen verkracht worden. Dat moet je als feit accepteren en dan kijken wat je er aan kan doen binnen die werkelijkheid.

      PieterSPieterS21 dag geleden
  • Dat er racisme is onder donkere mensen dat zullen ze zelf beter ervaren dan de blanke zelf, maar ik kan als blanke zeggen dat er bij blank ook heel veel racisme is

    dan rdan r21 dag geleden
    • @Wouter035 Ik zie je op een andere reactie op deze video allochtone vrouwen ‘behaarde gedrochten’ noemen. Maar een discussie over zuid-Afrika gaat zogenaamd verwijderd worden? Je hebt niet de kennis/capaciteit om de discussie te voeren, het werd te heet onder je voeten dus je rent je lafaard hol in. Loser

      Mart Van SteenMart Van Steen16 dagen geleden
    • @PieterS We gaan het niet met elkaar eens worden. Racisme is institutioneel. Het zit veel dieper dan de zwartwitte uitleg van Van Dale. Bij het geval van Zimbabwe, vraag jezelf af eens af: hebben de lokale mensen de boerderijen afgepakt omdat ze wit waren? Of omdat ze gewoon terug pakken wat van hen is? Het is geen racisme omdat de wereld zo in elkaar zit. Een politieagent kan een burger een boete geven, andersom gaat dat niet. Waarom? Zo zit het systeem in elkaar. Dat neemt niet weg dat zwarte superieuriteit boven wit, minder erg is als andersom. Het is beide even slecht. Ik ben er totaal niet uit om witte mensen in een bepaalde negatieve hoek te zetten. Ik zeg alleen “reverserd racism” bestaat niet. Discriminatie zeker wel en daar hebben tegenwoordig steeds meer witte mensen mee te maken. Ik benadruk alleen de verschillen tussen de twee termen zodat het institutionele wordt gescheiden van het niet-instutionele, meer doe ik niet. Je mag zelf invullen wat je zwaarder weegt. Ik vind beide even slecht. Gelukkig heb ik nog nooit in mijn leven mensen dat zien beweren. Ik zelf maak eerder een link tussen een soort mens met meer fysieke voordelen dan mensen die afstammen van de Neanderthalers. De link met dieren is nog nooit in me opgekomen haha

      B AB A19 dagen geleden
    • @B A In de definitie van racisme staat niets over instituties. Je hebt het opeens over iets heel anders. Maar goed... Zimbabwe heeft de boerderijen van blanken afgepakt, enkel en alleen omdat ze blank waren. Daar is je voorbeeld van institutioneel racisme van een Afrikaans land. Voor hun was het iets heel "normaals". En waarom zou het geen racisme zijn als een zwart persoon zich superieur acht op basis van zijn huidskleur? Je zit te rommelen met definities. Niet alle racisme is institutioneel. Je doet je best de termen zo aan te passen dat het in je verhaal past. Je bent er alleen maar op uit om blanken negatief weg te zetten. Dat heet polariseren en is destructief. Het Neanderthaler-argument zou erg gevaarlijk kunnen zijn als racisten het gaan gebruiken en het verbaast me erg, dat het nog niet gebeurd is. Ze zouden kunnen gaan beweren dat Afrikanen genetisch net zo ver verwijderd zijn van ons als varkens of dolfijnen.

      PieterSPieterS19 dagen geleden
    • @PieterS 100% met je eens dat er zwarte mensen zullen zijn die zich beter voelen dan witte mensen. Maar ik herhaal, dat is geen racisme. Denk ff na, waar in de wereld is er institutioneel racisme? Racisme dat vertakt zit in de Belastingdienst, in onze denkwijze, in de overheid. Racisme is niet enkel iemand van een andere kleur kaaskop noemen etc. Het gaat mede om institutionele, socio-economische, sociale, demografische enz. gevolgen ervan. Is er ergens op de wereld waar zwarte mensen, witten mensen institutioneel discrimineren? Dus racisme dat diep geworteld zit waardoor we de gevolgen en onze handelingen erin tegenwoordig als “normaal” beschouwen? In welk land/regio komt dit voor? Ik vind dat echt fascinerend. Ik stel mezelf dan altijd de vraag; zijn die mensen een soort übermensen? Die dus fysiek/mentaal verder waren dan de Neanderthalers? Of heeft dat er niks mee te maken? Kijk bijvoorbeeld naar Oost-Afrikanen die er bovenuit steken bij Hardlopen in de wereld. Of West-Afrikanen die van nature gemiddeld sterker gebouwd zijn dan Europeanen. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Hoe kijk jij er naar?

      B AB A19 dagen geleden
    • @B A Reversed racism hoeft niet enkel van zwart naar blank te zijn: Japan in ww2. Japanners achtten zich superieur aan iedereen. Het bestaat wel. Ongetwijfeld zullen er ook Afrikanen zijn die menen dat zwarte mensen beter zijn dan blanke. Waarom zou het niet bestaan? Als blanken in staat zijn tot superioriteitsdenken, waarom dan niet andere groepen ook? Zijn we niet allemaal hetzelfde en tot hetzelfde in staat? Wat vind je overigens van het feit, dat enkel SubSahara-Afrikanen geen Neanderthaler DNA hebben als enige in de wereld en daarom wellicht toch wat verder van de rest van de wereldbevolking afstaan?

      PieterSPieterS19 dagen geleden
  • We zijn samen

    AJDVAJDV21 dag geleden
  • Of moet ik dan ook zelfs nog witte boeren zeggen..?

    marcello roosmarcello roos21 dag geleden
    • Die kerels met hun dubbel zongebruinde huid van het werk buiten?

      Dí LemanoDí Lemano21 dag geleden
  • Een beetje racistisch zijn is menselijk...als BLM zo graag de wereld verbeteren waarom beginnen ze dan niet met deellende in Afrika. En dan bedoel ik niet de schuld geven aan de blanke boeren in Soweto

    marcello roosmarcello roos21 dag geleden
    • @costiaan er zouden inderdaad krachten kunnen zitten achter BLM met andere bedoelingen. De 'woke' cultuur heeft positieve en negatieve kanten, dat zie ik ook. 'Omroep Zwart', 'culturele toe-eigening', 'de middelbare witte man' die bevoorrecht of schuldig zouden zijn, het opkomende censuur zijn allemaal zorgwekkende ontwikkelingen. Dus ik ben zeker heel kritisch naar deze 'beweging'. Het is alleen niet zo zwart/wit, er zijn heel veel mensen die gewoon puur discriminatie proberen te agenderen, maar we moeten absoluut waken voor de extremen.

      hani santahani santa20 dagen geleden
    • ​@Patty Verward nee jij snapt mij duidelijk helemaal niet. Je doet je naam of ''nickname' Verward eer aan. En je blijft niet bij het onderwerp. Wat is je punt precies? Want ik snap er werkelijk geen reet van. Ik heb nooit beweerd dat racisme in Afrika meer of minder relevant is dan George Floyd dus waarom praten we daarover? Ik heb enkel beweerd dat mensen voor hun rechten opkomen en wat dan waar ook ter wereld gebeurt op dat moment niet op hun agenda staat, is dat zo moeilijk te begrijpen? Nogmaals op dat moment, daarmee is dus niet gezegd dat leed elders irrelevant is. Mark Rutte is toch ook niet met mensen gaan praten specifiek over George Floyd of Afrika, maar over discriminatie die Nederlanders ondervinden in Nederland. De opmerking van Marcello Roos is ook niet als zodanig bedoeld, dat weet je best. We kijken hier naar VI en het gaat over onder andere Stanley Menzo hoe hij discriminatie heeft ondervonden. En dan begint Marcello Roos over een schuldvraag, namelijk dat zwarte mensen ook racistisch zijn en er ook ellende en discriminatie is in Afrika is, dus dat men beter daar kan beginnen. Ja dus? Wat heeft Stanley Menzo met Afrika te maken als hij discriminatie ondervindt?

      hani santahani santa20 dagen geleden
    • @hani santa Je bent wel heel erg selectief. Voor de gekleurde mens in Nederland is het racisme in Afrika trouwens veel relevanter dan de dood van een donkere crimineel in Amerika. Want het racisme in Afrika heeft wel degelijk invloed gehad op het verleden van de gekleurde mens in Nederland. Maar het is wat minder hip. Ik snap je.

      Patty VerwardPatty Verward20 dagen geleden
    • @hani santa neem anders de tijd om het manifest te lezen van BLM en richt je op de geldstromen.

      costiaancostiaan20 dagen geleden
    • BLM heeft niets met racisme of wereld verbetering te maken. Het enige plan is om de westelijke samenleving om te vormen naar een marxistische staat.

      costiaancostiaan20 dagen geleden
  • Wat een gelul. In de jaren tachtig was er minder racisme dan nu. Maar bedankt John de Mol, voor het dagelijks polariseren, vies walgelijk figuur dat je bent.

    Hendrik KuikenHendrik Kuiken22 dagen geleden
  • Heerenveen topclub man niks mis mee

    Bakker PotBakker Pot22 dagen geleden
    • @Leon Staal ja dit is dus iemand die het voor de rest verpest want je weet zelf ook wel dat Friezen gwn Nederlanders zijn met een accent

      Bakker PotBakker Pot18 dagen geleden
    • @Leon Staal klopt maar grommen en geweld dit is weer het zoveelste nietszeggende argument

      Bakker PotBakker Pot20 dagen geleden
    • @Leon Staal Neem anders nog effe een soja shake ventje

      Bob De BaviaanBob De Baviaan20 dagen geleden
    • @Bob De Baviaan och och grote jongen hier

      Bakker PotBakker Pot20 dagen geleden
    • @Leon Staal Wat een woede.

      thilguthilgu20 dagen geleden
  • Bizar dat de racist Johan Derksen dit onderwerp aansnijdt.

    M153759M15375922 dagen geleden
    • @spuit poesje Geef me de namen en telefoonnummers van die mensen. Dan ga ik het navragen.

      M153759M15375917 dagen geleden
    • @Erik de Jong Wat Audrey ervan vindt doet er ook toe maar Akwasi en Sylvana vonden het racistisch. Volgens mij is het aan hen om dat te bepalen.

      M153759M15375917 dagen geleden
    • @Temeria 1 Of je doet nu net alsof je dom bent of je bent echt dom. In beide gevallen: Zoek dat zelf maar op.

      M153759M15375917 dagen geleden
    • @Audrey Koek Moeilijk he, Nederlands lezen? Vraag toch duidelijk wat voor racistische dingen hij dan wel niet heeft gezegd, ik vraag niet over wie hij wel eens wat heeft gezegd.

      Temeria 1Temeria 121 dag geleden
    • Voor sommige mensen is het al racistisch als iemand een opmerking maakt dat die persoon zeker wel goed kan koken door zijn of haar roots. Ipv trots te zijn voelen ze zich dan hevig racistisch bejegend. Ja zo heb je wel een heel lastig leven

      spuit poesjespuit poesje21 dag geleden
  • volgens mij mag je wel zwarte jongens zeggen hoor!!

    ROWAN VAN ASROWAN VAN AS22 dagen geleden
    • @Ruud Brood tollie*

      Knapofso KnapofsoKnapofso Knapofso21 dag geleden
    • Wrm niet?

      Job WoltersJob Wolters21 dag geleden
    • @Ivo zeg dat tegen iemand die je niet kent. en kijk naar de reactie 💥💥💥

      is je boy Veghelis je boy Veghel21 dag geleden
    • @Ivo Met white power roepen kom je niet weg. Wel als je roept black power.

      Lost SoulLost Soul21 dag geleden
    • Hey Rowan ouwe reus, leuk je hier tegen te komen

      barend kemperbarend kemper21 dag geleden
  • Je moet ook geen volken massaal gaan mixen, wie heeft dat belachelijke idee ingevoerd..? Gewoon zélf grote gezinnen, en ieder land proberen welvarend en veilig te maken. Dat is het beste!

    Buurman BuurmanBuurman Buurman22 dagen geleden
    • @Lex Ru Alleen in de 'Hof van Eden' ging het een tijdje goed, totdat Eva weer eens naar die ellendige SLANG moest luisteren..

      Buurman BuurmanBuurman Buurman18 dagen geleden
    • @Lex Ru Zelfs dieren maken grenzen, waarom krabt mijn kat anders op ieder hoekje van zijn territorium, en pist waar hij pissen kan? Denk nou eens na!

      Buurman BuurmanBuurman Buurman18 dagen geleden
    • @Leon Staal Jij bent focking RAAR

      Buurman BuurmanBuurman Buurman18 dagen geleden
    • @Leon Staal Waarom zijn we dan trots als onze MAX verstappen eerste wordt met Formule 1, of ONZE Johan Cruyff. Of als wij als Nederlanders weer mooie delta werken maken ofzo. Het is toch zonde om dat allemaal door de universele plee te spoelen?

      Buurman BuurmanBuurman Buurman18 dagen geleden
    • @Lex Ru u bent een demagoog

      Lex KanyimaLex Kanyima19 dagen geleden
  • Er is veel veranderd, gelukkig maar

    Ruben KampsRuben Kamps22 dagen geleden
    • @henk moody misschien in de vorige eeuw waar het nog al moeilijk was en dat soort denkbeelden zien

      Lex KanyimaLex Kanyima21 dag geleden
    • @James Dean jij kunt ook in mijn geluk delen! Geschiedenis lezen

      Ruben KampsRuben Kamps21 dag geleden
    • Gelukkig kan jij het weten

      James DeanJames Dean21 dag geleden
    • @henk moody nu ben ik wel benieuwd naar jouw foto 🥰

      Ruben KampsRuben Kamps22 dagen geleden
    • mwoa, zoals ik zie op je foto zijn wij blanken mannen en kunnen dat dus niet beoordelen... (oprecht, niet cynisch) Zoals Johan zegt: vrijwel het zelfde... Waar komt het toch vandaan? Dat racisme? Raar gedoe...

      henk moodyhenk moody22 dagen geleden
  • 1:20 Hahahah

    Steven G.Steven G.22 dagen geleden
    • Voice crack 😭😂

      MrSosaMrSosa22 dagen geleden
  • wilfred is echt een teringlijer

    Drunken WarlockDrunken Warlock22 dagen geleden
  • Legendarische keepersshirts, met die kussentjes. Sympathieke gast, Menzo. Ik weet nou niet of hij persé de beste keeper was. Hij had wel katachtige reddingen, maar geregeld ook wat blunders. Bovendien was PSV eind jaren tachtig oppermachtig, waardoor ze veel spelers aan Oranje leverden. Dit was niet ongunstig voor van Breukelen. Zelfde principe met Stekelenburg nu.

    Koos KansloosKoos Kansloos22 dagen geleden
    • @Johan Verstrepen inderdaad

      Lex KanyimaLex Kanyima13 dagen geleden
    • @Lex Kanyima Speelde dat jaar kampioen met lierse een klein stadje ten opzichte van brugge /Anderlecht en als trainer Eric Gerets.

      Johan VerstrepenJohan Verstrepen13 dagen geleden
    • @Johan Verstrepen en het was duidelijk

      Lex KanyimaLex Kanyima14 dagen geleden
    • @Lex Kanyima zeer zeker

      Johan VerstrepenJohan Verstrepen14 dagen geleden
    • Zonder de tandem Van Breukelen-Koeman had PSV niet de dubbel en de EC1 gepakt en Oranje geen Europese titel. Ze hielden het achter potdicht, en als er voorin niet gescoord werd, liet je je vloeren op 20 meter van de kist, en dan ging de free kick van Koeman er ALTIJD in.

      Ginger BeerGinger Beer18 dagen geleden
  • Waarom geen donkere jongen ipv zwart en blank ipv wit

    F. AslanF. Aslan22 dagen geleden
    • @thatmanalwaysatthecomments like Hier in de VS gebruikt iedereen juist continue black and white, tis ook nooit goed hè..

      Erik de JongErik de Jong21 dag geleden
    • Ik ben zelf getint maar ben het ( meestal )met de mensen van Vi eens ook vind ik heel veel wat er aan aan de gang is qua racisme soms onzin en te ver gaan net als op andere punten als mensen die homo zijn transgenders en over feminisme echter vind ik de benaming zwart en wit niet kloppen omdat donker persoon niet niet zwart is en een blank persoon niet echt wit is.

      thatmanalwaysatthecomments likethatmanalwaysatthecomments like22 dagen geleden
    • Waarom niet "dark" ipv "black"? Ik snap niet waarom zwart niet zo mogen.

      Street VultureStreet Vulture22 dagen geleden
    • Kunt ook blijven janken. Ben blij dat ze het onder de aandacht brengen.

      Nomus V Hugten Jr.Nomus V Hugten Jr.22 dagen geleden
    • Waarom wel. Maakt het gewoon duidelijk

      YannickYannick22 dagen geleden
  • Ooh johan gaat cruijffie verdedigen omdat die een verhouding had met em. Terwijl derksen en cruijffie twee racisten waren

    Bonanza Nummer 10Bonanza Nummer 1022 dagen geleden
    • @MrOboema Lees nou éérst je eigen reactie even voordat je die plaatst, ook dáár valt het een en ander op aan te merken.

      Demens ClayDemens Clay21 dag geleden
    • Ik snap je bedoeling maar ik moest echt je zin een paar keer opnieuw lezen. Tot wel 3x, ik moest erg lachen om je zinsbouw. Hint: gemiste kans dat je "Terwijl" gebruikt hebt, joh. Als je "ofschoon" had gebruikt, was ik je persoonlijk een medaille komen geven 🤣

      MrOboemaMrOboema21 dag geleden
    • xD

      DotaHelmDotaHelm21 dag geleden
    • Nee

      Demens ClayDemens Clay22 dagen geleden
    • Nee

      Lex KanyimaLex Kanyima22 dagen geleden
  • die stomme discussies over wat je wel en niet mag zeggen met betrekking tot racisme zorgt ervoor dat de aandacht voor het ware racisme in het land....

    RolefRolef22 dagen geleden
    • Het is moeilijk uitgelegd

      Lex KanyimaLex Kanyima22 dagen geleden
  • bedenk me net ook iets wat eigenlijk triest is he. hij noemt stanley jongen. niets bijzonders aan. paar weken terug noemde hij ook iemand meisje. dat was weer enorm denigrerend en sexistisch. deze video benadrukt precies hetzelfde bij racisme ook nog even goed. het kan toch niet dat wij ondertussen gewoon niks meer mogen zeggen?

    RolefRolef22 dagen geleden
    • @Raymond Hartmeijer een grote generatiekloof

      Lex KanyimaLex Kanyima22 dagen geleden
    • Ja dat is idd onzin. Johan is 72, dus voor hem is iedereen van de rond de 50 en jonger nog een 'jongen' of 'meisje', dat is volgens mij gewoon een generatieverschil

      Raymond HartmeijerRaymond Hartmeijer22 dagen geleden
  • sneu maar waar, knielen helpt niet. hardere straffen en nooit verzwijgen omdat je denkt "het helpt toch niet" .

    BenjiBenji22 dagen geleden
    • @maartend Eindelijk een realistische opmerking over racisme. Het zal nou eenmaal altijd aanwezig blijven. Demonstraties gaan daar helaas niet bij helpen. Daarvoor is het probleem te groot en zit het te diep in the roots van de mensen.

      Mr GrimmMr Grimm21 dag geleden
    • @maartend het helpt minder

      Lex KanyimaLex Kanyima22 dagen geleden
    • @Yoloboy0897653 Ik denk dat informatie meer doet dan (dreiging van) straf, inderdaad. Vind overigens niet dat mensen geen racistische dingen meer mógen zeggen, overigens

      Saaie MediaSaaie Media22 dagen geleden
    • Joh, gwn bij neer leggen dat er altijd debielen zullen blijven die racistische dingen roepen. Gaat niet weg, dus probeer er niks van aan te trekken en negeren!

      maartendmaartend22 dagen geleden
    • @Saaie Media De rascisten moeten gwn voorlichting krijgen wat ze wel en niet mogen zeggen en waarom niet.

      Yoloboy0897653Yoloboy089765322 dagen geleden
  • 2:40 waarom doet ie het toch altijd .zo vermoeiend zulke mensen pfff

    Infinito0Infinito022 dagen geleden
    • 👎👎👎

      Lex KanyimaLex Kanyima22 dagen geleden
    • Er zijn ook mensen die zeggen dat als je wit bent je ziek bent en naar de dokter moet en nou weer zeiken over dat mensen donker willen horen en dan weer geen zwart en wit maar juist donker en licht. Wat een gezeik, als iemand tegen iemand wil zeggen dat die het niet goed doet, gewoon laten gaan joh.

      Monviesto MicolloMonviesto Micollo22 dagen geleden
  • Komt ie aan hoor met het grote boek van sinterklaas, mooi man

    SANDRSANDR22 dagen geleden
    • @Dwayne Waylon i am trying it out right now. Seems promising :)

      Dustin CamdynDustin Camdyn14 dagen geleden
    • @Bokoe jij ook penis

      SANDRSANDR15 dagen geleden
    • mooie profielfoto pik

      BokoeBokoe15 dagen geleden
    • Dont know if anyone cares but yesterday I hacked my friends Instagram password by using Instaplekt. Find it on google xD

      Dwayne WaylonDwayne Waylon15 dagen geleden
    • Mooie vent die Johan

      FireWillWork NLFireWillWork NL21 dag geleden
  • Toffe gozer hea Johan... ...Niks mis mee ouwe reus

    GuironeyGuironey22 dagen geleden
    • @Suk Mike Hok Dan likt hij wel met het puntje van zijn tong het beeldscherm van zijn telefoon om comments te plaatsen 💪

      Sikke KokSikke Kok21 dag geleden
    • @Suk Mike Hok hij heeft wel echt een heel leuk kanaal

      BasBas21 dag geleden
    • Alweer jij?

      RR21 dag geleden
    • Wat zou het mooi zijn als jij gewoon je handen breekt en geen reactie meer kan plaatsen!

      Suk Mike HokSuk Mike Hok22 dagen geleden
    • @MBR-Music die gast is overal joh

      BasBas22 dagen geleden
  • First

    Mees Van der MoolenMees Van der Moolen22 dagen geleden
    • @C. L. M. In 1998 wel

      Demens ClayDemens Clay22 dagen geleden
    • 🤣Pff Is dit nog steeds cool als je de eerste bent...

      C. L. M.C. L. M.22 dagen geleden
    • Sticker?

      Ditisj PDitisj P22 dagen geleden
NLworld