Dit was de beste Grand Prix in jaren! | SLIPSTREAM

16 nov. 2020
26 382 Weergaven

Kees van de Grint en Allard Kalff blikken terug op een heerlijke Grand Prix van Turkije! Op een spekglad circuit in Istanbul leek Max Verstappen de grote favoriet voor de zege, maar was het uiteindelijk Lewis Hamilton die naar een dominante overwinning glibberde en zo in stijl zijn zevende wereldtitel pakte. In een nieuwe aflevering van Slipstream blikken we uitgebreid terug op het knotsgekke Grand Prix-weekend!
Abonneer je op ons kanaal: bit.ly/2nA2U1t
Liever alleen luisteren in bijvoorbeeld de auto of op de fiets? Deze aflevering vind je ook als podcast in je favoriete podcast-app!

Website : www.rtlgp.nl
Facebook : facebook.com/rtlgp
Twitter : twitter.com/rtlgp
Instagram: instagram.com/rtlgp

Reacties
  • Max, vleugel verkeerd, RED BULL ERROR! AGAIN ( BRASIL2016)

    pear7777pear77772 maanden geleden
  • Hamilton heeft gewoon laten zien dat hij de beste is, heeft dus niks met de auto te maken. Ik ben geen fan van Hamilton maar hij is nog steeds beter dan Verstappen, moeten we eerlijk in zijn.

    TheMrBennitoTheMrBennito2 maanden geleden
  • Vroeg me af er wordt nu door Max en RBR aangegeven dat ze een foutje hebben gemaakt met de afstelling van de voorvleugel. Nu zie je overal foto's van de voorvleugel waar het verschil duidelijk is te zien maar dit zijn allemaal foto's waar de RB16 in een bocht rijdt dan staat de voorvleugel toch sowieso schreef?

    Reg HunterReg Hunter2 maanden geleden
  • Welke coureur(s) zijn er de afgelopen 70 jaar wereldkampioen geworden zonder de beste auto(s)? Vast en zeker op 1 hand te tellen.....

    R.G. AmsterdamR.G. Amsterdam2 maanden geleden
  • Mwah zo fantastisch was die race nu ook weer niet?

    Hans Wurst NLHans Wurst NL2 maanden geleden
  • Als Hamilton er niet staat 6 moet Max winnen op zo,n dag, maar laat het liggen jammer. Te gretig en het manneke willen zijn zijn zwakste punten.

    Boxing Legends ChannelBoxing Legends Channel2 maanden geleden
  • Tering wat is dit saai

    geen naam niet van toepassinggeen naam niet van toepassing2 maanden geleden
  • Ben het eens met hetgeen jullie vertellen over de stewards. Beter meteen bestraffen. Hoe denken jullie eigenlijk over het vertrek van Honda uit de Formule 1? Zou het door de uitspraken van Max (en Jos) kunnen komen dat de motor niet goed genoeg was? Wat ik mooi vind van jou Allard, is dat jij de moderne technologie een beetje in de gaten houdt. Ga zo door mannen!

    Conny GerritsenConny Gerritsen2 maanden geleden
  • De spin van max nam alle spanning in de race weg, geen gevecht met Hamilton. Die piept perez voorbij en rijd zo weg.

    Leon ScholtenLeon Scholten2 maanden geleden
  • Allard vertelde juist even, waarom ik het niet zo erg vind dat Williams, Ferrari en McLaren nu zo ondermaats presteren: Eindelijk opschudding! Helaas is het nu het grote Mercedes wat de rol van die drie heeft overgrnomen (en ook een beetje Red Bull)

    Ludwig van ElLudwig van El2 maanden geleden
  • Na de race van imola ben ik gestopt met kijken! Wat een (wederom) geweldig toneelstuk was dat! Daar zag je dat Hamilton (wederom) zo erg geholpen werd! Man man man! Wat slecht!

    Tjan RoestTjan Roest2 maanden geleden
  • Tijd om Horner te vervangen. Maakt veel fouten

    maarten vasbindermaarten vasbinder2 maanden geleden
  • Hoi Allard en Cees, Zouden jullie er voorstander van zijn als ze de races voortaan halverwege het jaar laten starten en door laten lopen tot aan het eind van het jaar ipv starten in maart. Je komt dan net als nu in de koudere periode terecht, lagere temperaturen, meer regen en dus veel meer spectakel en het komt dan veel meer aan op de rijder met verassende resultaten zoals een Stroll op pole en een Perez op het podium.

    Bram BilarsBram Bilars2 maanden geleden
  • Lewis gewoon met groot verschil de beste coureur van dit moment. Max reed echt een rookie race. Echt stomme fouten. En de beste GP in jaren? Wat een onzin. Veel onverwachte dingen, was ook wel leuk om naar te kijken. Maar de beste zeker niet.

    Johan NLJohan NL2 maanden geleden
  • Start van RB was slecht, dat moet toch beter als top team. Alle anderen starten in de tweede versnelling is dat niet beter ook voor RB?

    PJ WillemsenPJ Willemsen2 maanden geleden
  • Volgende keer naar Thialf dan maar? Heeft toch niks met racen te maken

    Thomas WolsingThomas Wolsing2 maanden geleden
  • Kunnen de andere klassen ook iets wat langer kunnen worden behandeld. Bijv ook motogp en motorcross ofzo

    Ant NzAnt Nz2 maanden geleden
  • Als Max geweten had dat DRS later wel mocht had hij dan niet even gewacht met die actie?

    Youri CarmaYouri Carma2 maanden geleden
  • 2021 Hamilton wereldkampioen 2022 Hamilton wereldkampioen 2073 Hamilton wereldkampioen

    Ant NzAnt Nz2 maanden geleden
  • Bedankt weer voor een top aflevering

    NelsonNelson2 maanden geleden
  • Weer eens genoten van jullie video's ga zo door!

    senna vancoilliesenna vancoillie2 maanden geleden
  • Het kantelpunt in de race was niet de spin van Max achter Perez maar zijn pitstop van 4 sec waardoor hij achter Perez weer de baan op kwam.

    Rene de BrúijnRene de Brúijn2 maanden geleden
  • Waarom starten alle f1 auto bij regen in de 2e versnelling, zoals in Turkye, behalve de teams met een Honda motor?

    ----2 maanden geleden
  • Wat? Ik vond de race niet zo bijzonder. Leuk als je van tactiek houdt, maar ik vond er niet zo veel aan. Kwestie van smaak!

    SharDarksoulSharDarksoul2 maanden geleden
  • De Oude Rotte/Veteranen bleven buiten en reden daarna de Inters gewoon naar Semi Sliks toe...Tattaa (het ging blijkbaar tòch niet meer regenen😐😡 vandaar De beste optie.)Top, hier kunnen de Jonkies nog wat van leren!-)

    Rob DekkersRob Dekkers2 maanden geleden
  • Wat vonden jullie van onze beste man Latifi in Istanbul? Ik begrijp dat hij al is vastgelegd voor volgend jaar bij Williams?

    SanderSander2 maanden geleden
  • je kan red bull niet meer serieus nemen, er is altijd wat.

    DutchDutch2 maanden geleden
  • Ten eerstedank je wel Max,je hebt mij Zaterdag middag de F1 middag van mijn leven gegeven. Geweldig en onvergetelijk. Dat Hamilton met 30 seconden wint kwam niet door heftig strijden, want dan rid je snelste Ronde na snelste ronde. Hij heeft slechts 1auto ingehaald, Andre positie verbeteringen kwamen door buiten teblijve terrible autos voor hem banden wisselden. Elke niet gemaakte pitstop is 20 seconden waard.Dus deze overwinning was takties en door het team verwezenlijkt.De eerste 20 ronden klaagde hij steen en been over auto, banden etc.

    Family ReurtsFamily Reurts2 maanden geleden
  • Max onderstuurde blijkbaar van de baan, wilde Perez helemaal niet inhalen, dus als dat klopt is hij wederom het slachtoffer geweest van een technisch probleem.

    MrShadowofthewindMrShadowofthewind2 maanden geleden
  • Volgende week vragen beantwoorden, ok. Mijn vraag voor de mannen: Als liberty van F1 af wil, wie zou het moeten kopen? Of beter gezegd, wie gaat de tent draaien? Mijn voorstel zou zijn, Toto aan het roer, terwijl Ecclestone de centen schokt.

    TheHarrie93TheHarrie932 maanden geleden
  • Je eindelijk weer eens een race weer ik niet bij in slaap gevallen was .

    Henk ZenhorstHenk Zenhorst2 maanden geleden
  • Wat is jullie favoriete race klasse? Bij de MotoGP iedere race is spektakel

    Tim PothofTim Pothof2 maanden geleden
  • Sorry maar ik vond het weer is een saaie eindstand. Luis nummer een zoals gewoonlijk. In het begin was het nog wel om aan te zien.

    Dennis TafeltennisDennis Tafeltennis2 maanden geleden
  • Dat Hamilton weer gewonnen heeft komt gewoon door het geluk dat de anderen fouten maakten en hij geen grote fouten. Dat is een kwaliteit, maar ook zeker geluk. Hij kwam er anders namelijk nooit aan te pas , zoals het hele weekend al. Ik vind ook dat Hamilton buitengewoon veel geluk heeft dit jaar, zelfs slechte races wint hij. En ja dan wordt je dus kampioen. Zo. ;-)

    hans Thans T2 maanden geleden
  • Absoluut een fantastisch gereden race van Hamilton! Niemand kan zijn talent betwisten..... maar tegelijkertijd kan niemand betwisten dat hij al zijn laatste 6 Wereldtitels in een oppermachtige auto in samenwerking met een oppermachtig team heeft behaald. Allard, het is dus ook niet zo vreemd dat mensen dat steeds zeggen want het is gewoon een feit.

    Killian potworoskaKillian potworoska2 maanden geleden
    • Het punt was dat afgelopen zondag ze niet de beste auto hadden en Hamilton heeft laten zien puur op kwaliteit de beste te zijn. Zelden kwam het voor dat niet de beste auto een WK won. Hamilton is een van de mensen die dit wel gedaan heeft, drie keer. Dus wat je zegt over een oppermachtige auto is niet waar.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
  • Wat een saaie race was dit zeg, over in treintjes rijden gesproken. De regen was precies wat het niet had moeten zijn. Meer regen was beter geweest zodat er geen droge lijnen konden ontstaan en daardoor meer race lijnen gebruikt hadden kunnen worden. De baan droogde alleen op bij de ideale racelijn maar zodra je van deze lijn af ging kwam je op een natte baan terecht en verloor je grip met inters die op de droge stukken het profiel verloren en na enkele ronden niet meer in staat waren water voldoende af te voeren op de natte stukken. Voorzichtig rijden en geen gekke dingen doen is wat in deze condities beloond wordt, verstandig maar ook ooh zo saai.

    UnCompressUnCompress2 maanden geleden
  • Nou ik kam me Duitsland nog herinneren. Was ook weergaloos. Maar veel leuker idd dit weekeinde. Spektakel

    AH BloemhoffAH Bloemhoff2 maanden geleden
  • Over Bottas en Mercedes: in de eerste ronde ging Bottas er twee keer af en liep daarbij schade aan de voorvleugel, vloer en ophanging op. Hij moest de resterende ronden rijden met een scheefstaand stuur. Vind je het gek dat hij er dan niets van bakt. De Mercedes was op een opdrogende baan en inters gewoon de beste auto, dat moeten we niet vergeten. Los van de prestaties van Hamilton die, anders dan de rest, opnieuw consistent en foutloos rijdt.

    Emiel JanssenEmiel Janssen2 maanden geleden
    • Ik dacht ook dat BOT wel schade moest gehad hebben zo zwak als hij was...en ik vermoed hij werd enkel in de race gehouden om eventueel voor Lewis nog wat info te verkrijgen over het weer en de banden.

      ClemensClemens2 maanden geleden
  • Lewis heeft echt zijn kwaliteiten weer laten zien, overtuigend kampioen.

    RPsketcherRPsketcher2 maanden geleden
  • Wanneer krijgt RedBull de starts nu eens goed? Beide kwamen gewoon niet weg en dat is niet de eerste keer.

    RPsketcherRPsketcher2 maanden geleden
  • Er was blijkbaar 7 graden verschil aan 1 kant van de auto....Maar Max kwam amper van de lijn weg..direct bij de start al...

    Rob BleekerRob Bleeker2 maanden geleden
  • Analyse over Max had scherper gemogen. Hij heeft het zelf weg gegooid. Max was te gretig. Zo!

    Roadster 1976Roadster 19762 maanden geleden
  • Deze race heeft bewezen dat Lewis Hamilton een waardig kampioen is! De haters zullen haten maar de F1 fan zal hem respecteren. Zo onverwacht gewonnen na een slecht weekend. Zijn drivers skills heeft hem de overwinning gebracht. Geen spin gehad en super strak en constant gereden. Wat een topper die F1 geschiedenis heeft geschreven. Zijn mooiste kampioenschap race gevolg door Brazilië 2008. Vettel heeft ook zoveel respect voor Lewis laten zien, ook een prachtig moment was dat zeg. Genoten dat heb ik echt gedaan!

    starchild007starchild0072 maanden geleden
  • Ik snap niet dat jullie het een slechte beslissing vinden dat DRS tijdens de GP werd geactiveerd. In mijn ogen was de reden hiervoor omdat er amper ingehaald werd. In deze omstandigheden was dat schijnbaar bijna niet te doen. Het was gewoon treintje rijden en dat was volgens mij ook de reden dat de Racing Points zo uit konden lopen in het begin, omdat die in vrije lucht reden. Anderen kwamen klem te zitten achter een ander en kwamen er gewoon niet voorbij in deze omstandigheden. Ik ben het met jullie eens dat het een kunstmatig iets is en het beter op een andere manier aangepakt kan worden, maar dat is toch eigenlijk een beetje de essentie van racen toch? Dat er ingehaald wordt op de baan. Dus ik snap de beslissing wel.

    Mark BroersmaMark Broersma2 maanden geleden
    • @Johan NL Ik kijk altijd met veel plezier hierna en ik vind ze ook kundig, alleen nu was ik het er niet helemaal mee eens. Ik vind niet dat het een coureurs dingetje was, want bijna niemand kon eigenlijk inhalen en kwam klem te zitten achter iemand voor hem. Hamilton zat bijvoorbeeld ook klem achter Vettel. Volgens mij hebben ze gewoon naar de wedstrijd gekeken en gezien dat er niet veel ingehaald werd. Ik denk echt dat ze daarom DRS geactiveerd hadden.

      Mark BroersmaMark Broersma2 maanden geleden
    • Het zijn gewoon 2 oude figuren die niet tegen ontwikkelingen kunnen zoals de DRS. Ik ben het echter niet eens met dat je zegt dat er amper ingehaald kon worden door de omstandigheden, dat is gewoon een coureurs dingetje. En DRS is iets voor droger weer. Ik vind het dapper dat hij het heeft open gesteld, want je zag dat er maar een paar het durfden. Maar goed.

      Johan NLJohan NL2 maanden geleden
  • Mooi weer jongens. Vraag voor Bahrein: waarom gooit red bull niet de maximale 100 liter in de auto, schroeft de motor vol open en gaat er als een haas vandoor? Of weegt het tijdsverlies van het extra gewicht uiteindelijk op tegen het extra motor vermogen?

    Joost vmJoost vm2 maanden geleden
    • 1. Wegligging veranderd drastisch 2. Gewicht gaat omhoog 3. Motor kan het niet aan om de hele wedstrijd in "rich" stand te rijden, zorgt ook voor onvoorspelbare betrouwbaarheid van de wagen door oververhitting.

      Lil LexusLil Lexus2 maanden geleden
  • 6:00 😓 verstappen was nooit sneller dan de rest 😅

    KillerdudeKillerdude2 maanden geleden
  • De qualitijd van stroll voor de volgende qsessie stond al bij de gele vlag.

    Jos den HartogJos den Hartog2 maanden geleden
  • Kees : Zo !!

    Guido DJGuido DJ2 maanden geleden
  • De race in Istanbul was inderdaad een spektakel. En Hamilton heeft weer eens laten zien dat hij de beste is. Laat daar geen misverstand ovet bestaan. Maar het was al met al wel een enorme AANFLUITING! De baan was zo enorm glad dat er niet eens goed gevolgd kon worden. En dat is al moeilijk met deze auto's. Maar dit sloeg alles, ze reden op eieren. Driftende Formula 1-auto's, 40 rondjes inters. Ziet er cool uit, maar het was waanzin. Het had weinig meer met de sport te maken. Het klopt dat de omstandigheden voor iedereen hetzelfde waren en dat het dan op de coureur aankomt: de stuurmanskunsten. Maar dat is een drogreden dat deze race goed was (in de zin van kwalitatief goed). Laten we dan maar in de sneeuw , door een Scandinavisch bos , op een onverharde weg gaan racen ... rally racen met F1-bolides. Dat zal een hoop spektakel met zich meebrengen , condities zijn voor iedereen hetzelfde ,.... maar ook dat slaat nergens op. De koningsklasse hoort op de beste circuits thuis. Niet op IJsbaan Istanbul. Mijn vraag aan Slipstream: waarom liet Red Bull Verstappen een voorvleugel testen op een baan als deze? Zijn de metingen dan nog wel betrouwbaar?

    Tupolev TU160Tupolev TU1602 maanden geleden
    • In principe kan dat prima, je hebt veel meer data dan alleen hoe hard je door de bocht kunt gaan. Ze hebben vaak van die hekjes op de auto hangen tijdens dit soort testen, Verstappen had dat ook dit weekend tijdens de training, daarmee meten ze de luchtstroom, en die hangt nauwelijks af van hoe glad de baan is. Je kunt ook nog steeds de downforce meten met sensoren. Je hebt dan wel een andere snelheid waarbij je die downforce meet, maar daar is prima op te corrigeren want je weet die snelheid gewoon.

      bananatree25bananatree252 maanden geleden
  • Lewis 51 ronden met één setje intermediates, ook een kwaliteit!

    Jos den HartogJos den Hartog2 maanden geleden
    • @Peter V vraag het alle anderen. Perez was tot op de draad versleten met 6 ronden minder, Stroll, Bottas. Tja

      Jos den HartogJos den Hartog2 maanden geleden
    • Niet zo moeilijk hè. De baan droogde op, in elk geval op de racelijnen. En die inters werden semi slicks. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat coureurs op nieuwe inters langzamer waren dan coureurs die op 30 ronden oude inters rondreden.

      Peter VPeter V2 maanden geleden
  • Was precies mijn eerste gedachte Alard! Snelheid is voor spektakel ondergeschikt aan wat nu te zien was.

    Jos den HartogJos den Hartog2 maanden geleden
  • Gelukkig dat er toch nog mensen zijn die ook nog zo kunnen genieten van zoon mooie wedstrijd. Het is inderdaad balen dat verstappen niet heeft gewonnen. Maar toch een leuke wedstrijd voor de oogjes. Top heren!

    Kevin KannekensKevin Kannekens2 maanden geleden
  • Volledig eens met de titel al. Nu kijken heerlijk!

    Jos den HartogJos den Hartog2 maanden geleden
  • 1:58 ? uitblinken op zondag? is dit nog serieus of een poging tot humor?

    Berkst1Berkst12 maanden geleden
  • Het was weer geweldig! Ik heb wel een vraag. Tot nu toe heeft RedBull Max nog steeds niet een winnende stabiele auto kunnen geven. Nu denk ik dat ALS Hamilton opstapt, Max gelijk zijn kans moet grijpen om naar Mercedes te gaan? Of moet hij blijven zitten waar hij zit. Misschien was het achteraf toch niet zo’n gek idee dat Ricciardo het schip verliet. Ik zie ze ten onder gaan, wat denken jullie?

    Linda HLinda H2 maanden geleden
    • @Larry van Putten De vraag overigens Russell is inderdaad een goede. Ik denk verder dat mensen wat te makkelijk denken over de clausule bij RBR. Ze zijn bij RB ook niet dom natuurlijk.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
    • @L.GH. Djoetma Een contract betekent niet altijd alles in de F1. En je weet dat Max een clausule heeft om weg te kunnen als RB hem geen winnende auto biedt. Dit betekent overigens niet dat ik denk dat hij zomaar naar Mercedes overstapt. Hamilton gaat heus wel gewoon door en zo niet dan vraag ik me af of Mercedes al op Russell zou wedden.

      Larry van PuttenLarry van Putten2 maanden geleden
    • @L.GH. Djoetma Klopt en ik zie hem ook liever vechten. Perez dacht ook dat hij veilig zat. Max is op dit moment één van de meest gewilde coureurs en we weten dat hij maar één doel heeft, wereldkampioen worden en tot op heden heeft hij van RedBull niet het materiaal gekregen om die strijd aan te gaan.

      Linda HLinda H2 maanden geleden
    • Max heeft een contract en als Hamilton weggaat komt Russell naar Mercedes. Daarnaast zie ik Max liever zelf zijn bedje bouwen ipv winnen in een gespreid bedje.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
  • Max tuinde als n schooljongen in de val van Perez.....geeft niet,maar toch ....en doorrrrrr !

    Eric NijkampEric Nijkamp2 maanden geleden
    • @P1nkR precies,geeft ook niet,echt racehart....maar deze win was GRATIS geweest........en doooooorrrr🏁👏

      Eric NijkampEric Nijkamp2 maanden geleden
    • Ik zou het geen val noemen want voor hetzelfde geld klettert Perez er ook af. Max was helaas weer eens te driest, een foutje zoals hij die in het begin vaak maakte. Geeft niks, uithuilen en weer doorgaan.

      P1nkRP1nkR2 maanden geleden
  • leuk inzicht weer jongens! ga zo door

    Marijn KieboomMarijn Kieboom2 maanden geleden
  • Ik vind jullie wel heel hard voor Bottas. De eerste spin kon hij niks aan doen, daarna liep hij achter de feiten aan en moest hij harder pushen om er toch iets van te maken. Dat leverde automatisch risico's op. Dan kom je niet in je ritme.

    R.vanderMolenR.vanderMolen2 maanden geleden
    • Hij werd er ook nog eens afgetikt volgens mij. Echter maakte hij daarna wel nog twee stomme fouten in bocht 2 door buiten de racelijn te accelereren en te spinnen. Met je eens dat zijn zelfvertrouwen al gauw weg was en niet in zijn ritme kwam.

      Cali SteezyCali Steezy2 maanden geleden
  • Geweldig programma mannen!

    Steven OostdijkSteven Oostdijk2 maanden geleden
  • Sorry heren. Meestal vind ik jullie analyses echt top, maar de titel van deze video houdt me nu tegen. Ik vond een heleboel races in de afgelopen twee jaar beter dan deze, onder andere Hockenheim vorig jaar als ik een regenrace moet noemen. Ik heb hier nauwelijks inhaalacties gezien op de baan, en heel wat coureurs horen klagen over treintje rijden. Ja, er gebeurde veel, maar dat alleen maakt dit niet meteen een hele goede race.

    Rogier JanssenRogier Janssen2 maanden geleden
    • @Rutger B De titel is een mening die als feit wordt geponeerd. Ik heb een andere mening, dat maakt me nog geen zeurpiet.

      Rogier JanssenRogier Janssen2 maanden geleden
    • @Rogier Janssen de titel houdt je tegen.

      Rutger BRutger B2 maanden geleden
    • @Rutger B Hoezo ben ik een zeurpiet als ik een andere mening heb en die gewoon onderbouw?

      Rogier JanssenRogier Janssen2 maanden geleden
    • Geen zwarte piet dit jaar maar wel een zeur piet.

      Rutger BRutger B2 maanden geleden
  • Max fan club! chauvinisten, jullie zijn nog ergere dan fransen ! Max rijdt nu al vijf jaar F1 maar maakt zo domme fouten en zitten ze daar max te prijzen 🤣🤣🤣 . Maar Lewis bewijst elke keer dat hij the GOAT is punt.

    jeanclaudeM100jeanclaudeM1002 maanden geleden
  • Ik ben bang dat Perez ook niet vooruit komt in de redbull. ik zeg hulkenberg of blijf bij Albon.. Die is al aan de auto (instellingen van Max) aan het wennen.. (mijn idee hoor :)

    SimonSimon2 maanden geleden
    • Perez is beter dan Hulkenberg. Volgend jaar staat er een andere auto.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
  • Top uitzending v alle twee wel jammer van verstappen

    Dennis ZettenDennis Zetten2 maanden geleden
  • k hoor Kees over synti brandstof in zn oude bromfietsjes, kan Kees mij mailen welk of wat dit is ?? wij racen met de comet iame 125cc blokjes, en k gebruik e98 met synti oil.

    Digi RacingDigi Racing2 maanden geleden
    • over de wedstrijd, het was grandioos, genoten van 1e tot laatste ronde, Hier werden de Mannen van de Jongens gescheiden.

      Digi RacingDigi Racing2 maanden geleden
  • Onzin niet de spin was het cruciale moment maar de start. Iedereen starte in de tweede versnelling. max en Albon in de eerste met als gevolg te veel spin

    Geert-jan RomijnGeert-jan Romijn2 maanden geleden
    • Of het was dat hun auto dit gewoon vergde en geen optie om wat anders te doen.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
  • Waarom is Hamilton een rare vogel? Leg dat nou uit opa. Ga elkaar nou niet papegaaien over Hamilton.

    Ethiopis AbrahamovichEthiopis Abrahamovich2 maanden geleden
    • @Peter V je bloed kookt he, heerlijk is dat.

      Ethiopis AbrahamovichEthiopis Abrahamovich2 maanden geleden
    • Opa? Respectloze kwal

      Peter VPeter V2 maanden geleden
  • Vraag: Hoe kan het dat elke fabrieksmotor in de F1 anders klinkt? Met vriendelijke groet, Tobias

    Villager #71Villager #712 maanden geleden
    • Over het algemeen klinken de motor redelijk hetzelfde, aangezien het allen 1.6L V6 turbo motoren zijn met een MGU-H (energie uit de uitlaatgassen). Echter zijn er kleine verschillen in inlaattraject, uitlaat ontwerp, waste gates, locatie van de turbo, etc. Daarnaast heeft de Honda een andere firing order, die bepaalt in welke volgorde de cilinders ontbranden.

      ESTEST2 maanden geleden
    • Johan NL De vergelijking met straatauto's gaat hier helemaal niet op. Je hebt bij straatauto's veel meer verschillen: benzine of diesel, 3, 4 of meer cilinders, met of zonder turbo, enz.. Deze verschillen zijn er in de F1 niet want daar is alles vastgelegd en voorgeschreven. Dus een hele normale, terechte en interessante vraag van Villager # 71 en zeker niet dom.

      BertPleBertPle2 maanden geleden
    • Wat een grap.... Elke straat auto klinkt toch ook anders? Dus waarom zou elke F1 motor hetzelfde klinken terwijl het allemaal andere motoren zijn?

      Johan NLJohan NL2 maanden geleden
    • Omdat het andere motoren zijn die voor een andere aanpak kiezen. Zoals dit bij straatautomotoren ook zo is. In het geval van de Honda was er nog een extra verschil omdat deze bij lage toeren een zuinigheidsstand heeft waarbij deze op drie cilinders gaat lopen, maar aangezien anderen dit idee gekopieerd hebben hebben ze een soortgelijke roffel nu. Maar het klinkt alsnog anders.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
    • @Henry B. Dat is eigenlijk heel erg simpel: het ontwerp is anders. De ene fabrikant gebruikt bijvoorbeeld 2 aparte uitlaten (1 aan elke kant van de motor), terwijl de andere fabrikant beide uitlaten achter de motor samen laat komen tot een grote. Dan geeft al een ander geluid. Denk maar aan “getunede” personenauto’s waar een andere uitlaat onder hangt. Die klinken ook anders dan de “standaard” versies van dat model. Ook de ontstekingsvolgorde van de cilinders kan verschillen tussen de verschillende motorfabrikanten en ook dat geeft een ander geluid.

      BertPleBertPle2 maanden geleden
  • Mooie conclusies, ook over Max, respect voor Hamilton is absoluut op zijn plaats. Robert Doornbos is een gefrustreerde azijnpisser die laat blijken nooit in een formule 1 thuisgehoord te hebben.

    Ad KlompenmakerAd Klompenmaker2 maanden geleden
    • Heb ik iets gemist van Doornbos?

      bitskipowerbitskipower2 maanden geleden
  • Beste grand prix in jaren? Inhalen gebeurde voornamelijk door uitglijders van een ander. Ondanks dat de baan zeiknat was ketste er bijna niemand af. Dit was waarschijnlijk een van de weinige circuits waarop het zonder regen en dit kutte asfalt veel leuker geweest was. Meer inhalen, meer echt racen op volle snelheid ipv hopen dat iemand even wegglibbert. In tegenstelling tot duitsland waarbij er veel meer gebeurde was dit treintjes rijden in de regen. Qua bandenwisselen ook velen malen minder spannend dan duitsland. Als er nou fatsoenlijk asfalt gelegen had had het nog veel leuker kunnen zijn.

    PidgeyRotPidgeyRot2 maanden geleden
    • De GP van Duitsland vorig jaar in de regen was beter idd. Dit was niet echt een race, maar een survival.

      ArmAMajorArmAMajor2 maanden geleden
  • hey Allard bedoel jij dezelfde DOMO als die uit Beilen?

    Jan van BeilenJan van Beilen2 maanden geleden
    • Ben je dom of doe je dom? Denk je nou echt dat de DOMO in de Beilen betrokken is bij het F1 circuit in Turkije? Gast denk even na zeg.

      Johan NLJohan NL2 maanden geleden
  • Max heeft de race verloren bij de start.

    PbPomperPbPomper2 maanden geleden
    • En zijn ongeduld. Die sins waren niet nodig. Hij moet leren zijn hoofd koel te houden.

      starchild007starchild0072 maanden geleden
  • Ik word ook zo moe van al die mensen die zeggen dat Hamilton altijd alleen maar geluk heeft en uitsluitend wint omdat hij de beste auto heeft. Wat een stom gezwets. De beste man is gewoon een briljant coureur die week in week uit het beste uit zichzelf en de wagen haalt. Daarnaast heeft hij de ultieme balans tussen gretigheid, slimheid, sluwheid, geduld, koelbloedigheid en talent! Dat maakt hem zo'n groot kampioen en tekent ook direct het verschil met Max! Ben zelf groot Max fan, maar die mist ondanks zijn ongelofelijke talent de reeds genoemde balans. Als ik een parallel zou moeten trekken tussen de situatie Lewis en Max, dan vind ik zelf de film Top Gun een leuke. Max is Maverick en Lewis is Iceman. Voor mensen die de film hebben gezien.... Denk er maar eens over na :-)

    songboeksongboek2 maanden geleden
    • Jaloezie en afgunst is dat.

      BillyboyTubeBillyboyTube2 maanden geleden
    • Mee eens!

      Ethiopis AbrahamovichEthiopis Abrahamovich2 maanden geleden
    • Mee eens, en het is ook niet alsof Michael Schumacher niet jaren steevast 1 van de beste zo niet DE beste auto's had. Maar Schumacher is, ondanks zijn vele controversiële acties op de baan, door velen heilig verklaard en dus mag iemand als Hamilton die niet evenaren of zelfs verslaan zonder dat er sprake is van "vals spel." Het is allemaal wat kinderachtig naar mijn mening. Ik ben altijd een grote fan van Ayrton Senna geweest, maar ik heb ook altijd geweten dat ook op Senna wel het een en ander aan te merken was. En feitelijk geldt dat voor meer grote coureurs. Alain Prost was naast een erg goede coureur ook wel erg bedreven om met "zijn vriend" Balestre een en ander te "regelen", waardoor HIJ kampioen werd en Senna 6 maanden geschorst werd voor een incident dat al dan niet opzettelijk door diezelfde Prost veroorzaakt werd.

      TJ RoelsmaTJ Roelsma2 maanden geleden
  • Ik vind het opmerlijkelijk hoe mild jullie waren voor Max, want hij heeft namelijk echt als een drol gereden. Ik hoop dat jullie chauvinisme, in de toekomst, even wat minder wordt als er kritiek uitgesproken moet worden.

    The MilfennialThe Milfennial2 maanden geleden
    • @BillyboyTube Dat is te makkelijk vind ik. Getalenteerd zijn ze allemaal. De een meer dan de ander, maar toch. Het gaat er uiteindelijk om wat je met dat talent kan doen en of je het weet te verzilveren. Iemand als Hulkenberg is ook zeer talentvol, maar heeft het uiteindelijk maar matig gedaan. Iemand als Stroll heeft waarschijnlijk het minste talent van allemaal en had zijn vader nodig om hem een kans te geven in F1. Maar hij werkt hard, heeft veel gewerkt met oude F1 auto's, getraind met Rob Wilson en kan met wat intellect ook een hoop compenseren. Verstappen is niet alleen maar talentvol, hij weet het ook te verzilveren.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
    • Met alle respect. Max is een getalenteerde rijder en daarmee is alles mee gezegd.

      BillyboyTubeBillyboyTube2 maanden geleden
    • @SILVERBACK GRIZZLY Met alle respect, maar dat is een onzinargument. Zoals je hierboven kan lezen ben ik het niet eens mrt het idee dat hij een slechte wedatrijd reed. Maar jij omschrijft een emotionele zwakte. Dat is altijd verwijtbaar.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
    • Max reed prima vond ik. Alleen zijn WIL om te win was zo groot, dat het zijn focus zo nu en dan verstoorde. Daar is niks mis mee. De man wil winnen en zijn tijd komt.

      SILVERBACK GRIZZLYSILVERBACK GRIZZLY2 maanden geleden
    • @Ethiopis Abrahamovich Dit jaar wordt hij toch geen kampioen Hamilton heeft ook mindere races gehad Niet iedere race kan perfect gaan Niks aan de hand

      Jan van de VenJan van de Ven2 maanden geleden
  • Domo-vla?

    wreagfewreagfe2 maanden geleden
    • Bloebloe..blabla.. hopjes, vanille en chocola...

      YeahhRight !YeahhRight !2 maanden geleden
  • top video weer heren . Vraagje : denken jullie dat verstappen met de redbull kans maakt op een wereld titel. Redbull heeft natuurlijk al eerder laten zien dat ze het kunnen maar kunnen ze het nu ook nog naast mercedes.

    Rob_NL98Rob_NL982 maanden geleden
    • Nooit. Simpelweg omdat ze al jaren Max aan het lijntje houden. Opeens heeft Redbull aan het eind van de seizoen op eens upgradejes en dan hoor je Redbull zeggen we worden kampioen. Lachwekkend

      Ethiopis AbrahamovichEthiopis Abrahamovich2 maanden geleden
  • Ik ben groot voorstander van waterstof motoren, F1 is de perfecte plek om daar mee te experimenteren. Kunnen jullie een keer behandelen waarom jullie liever synthetische brandstoffen zien dan waterstof?

    AncoAnco2 maanden geleden
    • @Larry van Putten Er zijn momenteel geen productieauto's die daarop rijden maar die motoren kan je zeker bouwen maar zijn totaal niet efficiënt omdat er nooit het grote geld tegenaan gegooid is en juist daarom moet F1 hier serieus naar gaan kijken.

      AncoAnco2 maanden geleden
    • Waterstofmotoren? Die bestaan niet. Een waterstofcel drijft een elektrische motor aan ipv een accu.

      Larry van PuttenLarry van Putten2 maanden geleden
    • Dat is ongetwijfeld de toekomst en op de lange termijn het enigste alternatief voor electrische series.

      RPsketcherRPsketcher2 maanden geleden
  • Totaal geen grip bij start,in de race voorvleugel 7 graden mis, hele grote fout van team en de race werd verpest door FIA door slipstream verbod tot halverwege de race

    gerard van der lindengerard van der linden2 maanden geleden
  • Mooi dat jullie minder streng zijn voor Max... ik erger me aan dat hij al het stront over zich heen krijgt nadat hij een mindere race rijdt, terwijl hij onmenselijk consistent is geweest het hele seizoen.

    johnluminorjohnluminor2 maanden geleden
    • Soms moet je het gewoon slikken. Ik ben het er ook niet mee eens, maar kritiek was wel op zijn plaats en ik denk dat men vrij mild is. Misschien dat het anders over komt als je alleen maar positieve superlatieven gewend bent.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
    • Ze zijn genadeloos voor iedereen (Albon, Stroll etc) heel het seizoen door, maar Max is altijd maar heilig. Hij heeft gewoon een stomme fout gemaakt

      Cali SteezyCali Steezy2 maanden geleden
  • Bottas is echt een hele slechte regenrijder en Hamilton had weer enorm veel mazzel met de opdrogende baan en de fouten van andere voor hem. Daardoor was het verschil zo groot. Neemt niet weg dat Max en het hele team Red Bull nu ook echt een drama was op zondag. Sowieso wordt het denk ik wel eens tijd dat Horner en co maar eens vervangen moeten worden. Wanneer ze kunnen toeslaan doen ze het gewoon elke keer niet. Zo wordt je never meer wereldkampioen.

    BenLang77BenLang772 maanden geleden
    • @L.GH. Djoetma ik heb helemaal niet gezegd dat hij niks fout doet/of gedaan!!! Ik bedoel hij heeft vettel toen in China ook onnodig van de baan gerost.... Er zullen wel meer voorbeelden zijn. Vettel die max er af tetst op silverstone... Hamelton die de grind bak in tuft als hij de put i. Wil. Maar om max zo af te branden wat tot nu toe zn slechtste wedstrijd van het seizoen is vind ik niet terecht.... Nogmaals de beste stuurlui..... En het is goed..... Jij vind dat en ik vind dat.... Even goede vrienden.... En TOT ZIENS!!!!

      Pascal DunnewindPascal Dunnewind2 maanden geleden
    • @Pascal Dunnewind Je verzint een eigen waarheid. Dat is het probleem. Max deed het gewoon niet zo goed, ik zeg dat mensen overdrijven in hun kritiek, maar jij wil 0 kritiek horen. Dat heeft weinig met een verschil van mening te maken, maar gewoon met jouw onwil om te accepteren dat Max soms kritiek verdient en dat Hamilton hier altijd gelijk in gehad heeft.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
    • @L.GH. Djoetma we kunnen er lang en breed over lullen.... Maar we zijn het niet met elkaar eens.... Punt! Fijne dag en tot ziens

      Pascal DunnewindPascal Dunnewind2 maanden geleden
    • @Pascal Dunnewind Er worden gewoon wat fouten benoemd, that's it. Kijk naar de reactie van velen anderen hier die vinden dat men veel te mild is voor Max. Hamilton heeft het altijd opgenomen voor Max en gezegd dat het normaal is dat hij fouten maakt, omdat iedereen dot doet. Mensen konden dit destijds niet hebben omdat ze vooral wilden horen dat Max nooit fouten maakt. Dat was dit onzin dat Max helemaal niets hoefde te veranderen, wat Max zelf ook riep. Voor de duidelijkste uitleg vanuit Hamilton zou je kunnen kijken naar een Sky item dat Davidson opnam met Hamilton in Borneo: m.nlworld.info/key/video/1G5zfqzcgm5leaI Maar goed, ja gaat het waarschijnlijk niet kijken (er zot overigens ook een flink stuk aan Verstappen met Ricciardo in) omdat uit je comment een afkeer jegens Hamilton blijkt en het feit dat je geen kritiek op Verstappen kan hebben je alleen geïnteresseerd bent in Verstappen en positieve verhalen daarover.

      L.GH. DjoetmaL.GH. Djoetma2 maanden geleden
    • @L.GH. Djoetma ik zeg ook niet dat max perfect is... Maar om hem om elke "fout" zo zwaar af te branden slaat ook nergens op. In het begin is max ook zo vaak afgebrand tot op de schoenveters. . En zo open en eerlijk is hamelton ook weer niet...

      Pascal DunnewindPascal Dunnewind2 maanden geleden
  • ok ijsbaan race in finland 2021

    LowLands PeteLowLands Pete2 maanden geleden
  • Zonder overdreven sentiment: we hebben gisteren geschiedenis gezien, punt. Binnen 20 jaar herinner ik me deze race nog! Geniale Hamilton, en werkelijk iedereen op en over de limiet.

    Philippe BeinaertsPhilippe Beinaerts2 maanden geleden
  • Zo

    Renzo VerhoeveRenzo Verhoeve2 maanden geleden
  • Wat mij betreurd is dat een intermediate band zo lang mee gaat op een droge baan, over 40 rondjes zou niet moeten mogen.

    RoyRoy2 maanden geleden
    • @Johan NL Hier van de ferrari strategy lui : At that stage however, Vettel was under threat from Lewis Hamilton. “Yes, the Mercedes was always a threat,” admits Rueda, “although there was a point where it seemed Sebastian could pull away, but then his intermediates were getting a bit too worn. “Charles’ stop had provoked a chain reaction which gave Seb a clear track, so we brought him again on lap 33 for new Intermediates. “At his stage, we still thought we might be switching to slicks, but with a clear track ahead of him, Hamilton seemed to be able to keep his pace up after more than 30 laps on the intermediates and this is what got us thinking about finishing the race on intermediates. “Charles was also very quick and managed to easily pass Albon and Stroll and then Sebastian and Verstappen, before setting off in pursuit of Perez who on lap 40 was around 20 seconds ahead. To make things more interesting, it also looked more and more likely that the rain would return which could have made the closing laps very interesting, especially for those running on very old intermediates… Doordat Hamilton gewoon lekker door reed op intermediates en de rondetijden DOORDAT DEZE BANDEN SLICKS WAREN op een droge baan goed genoeg waren hebben ze deze keuze gemaakt. De rondetijden waren naar beneden gevolgen op slicks maar omdat deze intermediate het prima deden op de droge baan was dit geen probleem om er een nieuw setje op te gooien. Dus nogmaals, intermediates gaan te lang mee en hadden nooit een keuze mogen zijn, slicks haden gekozen moeten worden omdat die inters zouden moeten ploffen ipv functioneren als slicks. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

      RoyRoy2 maanden geleden
    • @Roy Als het een moeilijke keuze was dan was de baan dus niet droog..... Hoe moeilijk is dat te begrijpen? Als de baan droog is en zelfs al droger dan zouden de rondetijden echt heel snel naar beneden vliegen. De tijden met slicks liggen rond de 1:30. Dus echt grote onzin dat ze dan zouden twijfelen of de inters als slicks zouden zien. Jij begrijpt echt geen reet van wat inters doen en van F1 in het algemeen he? Ongelofelijk. Alsof niemand dat risico wat geen risico is als het droog is zou nemen -.- Denken dat coureurs op slicks blijven met een droge baan en dat de rondetijden zo laag blijven.... Niet te geloven.

      Johan NLJohan NL2 maanden geleden
    • Hier lees dit maar eens, www.racefans.net/2020/11/17/they-should-be-bald-hamiltons-tyre-condition-didnt-concern-mercedes/

      RoyRoy2 maanden geleden
    • @Johan NL Ze reden allemaal al op slicks, heb je gezien hoeveel rubber er op die inters zat? Niks, dat waren slicks het feit dat ze daarmee op de baan konden blijven was doordat de baan droog was, dit was ook de reden Hamilton niet naar binnen wilde gezien hij dan op het natte moest en geen grip had. De keuze nieuwe inters of slicks was een moeilijke absoluut maar zoals Vettel achteraf ook zei eentje die hij graag had willen proberen omdat hij dacht de race te kunnen winnen maar gezien niemand het risico wilde nemen gebeurde het niet en de fijne inter die inmiddels slick was kon mooi gebruikt worden om de race uit te rijden.

      RoyRoy2 maanden geleden
    • @Roy Jij leest niet goed. We hebben het niet over het punt of inters te lang mee gaan, of dat wel of niet zo is prima. Maar de baan was niet droog. De coureurs zelf gaven ook duidelijk steeds aan niet naar de slicks te willen. Dat er in de allerlaatste ronde kans op een bui was deed daar weinig aan af. De baan was simpelweg niet droog want anders had elke coureur voor slicks gekozen. Denk alleen al aan Leclerc die ook veel later nog een stop gemaakt had. Die had 30 seconden per ronde kunnen inlopen op Hamilton en Perez zonder een extra stop te hoeven maken. Die had de race kunnen winnen met 3 minuten voorsprong lol. En dan had hij nog kunnen stoppen voor inters/wets mocht dat nodig zijn geweest. Zelfs Russel had de race nog kunnen winnen als hij naar slicks was gegaan. Dus overduidelijk was het niet droog geweest anders was Hamilton wel naar binnen geweest en ook coureurs verder naar achter zoals Max en buiten de top 10.

      Johan NLJohan NL2 maanden geleden
  • Max heeft dit weekend laten zien dat hij nog jaren verweg van Hamilton is. Wat was hij slecht zeg, hij leek wel een amateurtje.

    The MilfennialThe Milfennial2 maanden geleden
    • @Boxing Legends Channel De vleugel stond aan de ene kant 7 graden anders dan aan de andere kant. Normaal verstellen ze hem per 1 graad. 7 graden is dus een gigantisch verschil.

      Xander TreffersXander Treffers2 maanden geleden
    • Zoals Hamilton vorig jaar in Duitsland liet zien een amateur te zijn. Gewiin een kutdag, net zoals Lewis vorig jaar had.

      Bugsy MaloneBugsy Malone2 maanden geleden
    • @Xander Treffers Vleugel was niet het probleem! ik denk dat Max het probleem was, en agressief werd en in de fout ging, hij moet nog heeel veel leren. Altijd teveeel het F woord gebruiken .

      Boxing Legends ChannelBoxing Legends Channel2 maanden geleden
    • @Lappie Tova En dan nog steeds gemiddeld veruit de snelste zijn: 44 seconden na Hamilton met 2 pitstops meer. dan nog meerdere keren spinnen. Verstappen heeft laten zien dat hij met een verkeerd afgestelde auto nog sneller dan iedereen kan zijn.

      Xander TreffersXander Treffers2 maanden geleden
    • @Nick Vos Dat zult jij mij niet horen zeggen, en ik ben geen Hamilton fan voor de duidelijkheid. De realiteit is dat als jij al een aantal jaren in de F1 rijdt, mag je geen amateurs fouten maken.

      The MilfennialThe Milfennial2 maanden geleden
  • Stroll had voorvleugel schade is net bekend gemaakt

    hatshhatsh2 maanden geleden
    • De bron is formula hypersoft news op instagram, zeker een aanrader voor rapporten zoals deze!!

      hatshhatsh2 maanden geleden
    • @hatsh had even de bron vermeld, dan had hij het ook kunnen lezen! Het was namelijk ook mijn eerste reactie.

      Laurens TimmerLaurens Timmer2 maanden geleden
    • Max ook..

      Rob BleekerRob Bleeker2 maanden geleden
    • @Peter Alexander euhm dit is een officieel fia rapport kijk eerst voor je comment

      hatshhatsh2 maanden geleden
    • Yup, vast en zeker een gevalletje damagecontrol voor Stroll z`n imago.

      Peter AlexanderPeter Alexander2 maanden geleden
  • Vraagje. Hoe kan het dat MAX tijdens de training zo snel was en in de wedstrijd die snelheid niet kon benaderen?

    Martien StofmeelMartien Stofmeel2 maanden geleden
    • @Wes Hill Hamilton wint om dat -ie gewoon bizar goed gereden heeft. Maar Verstappen kan best wel eens niet hebben in willen halen bij Perez: Perez verliest snelheid door een fout. Verstappen kan niet ineens remmen door de gladheid. Hij probeert zoveel mogelijk snelheid te verliezen ,want inhalen kan niet en probeert naast Perez te komen, Maar een bocht verder moet Perez wel van buiten naar binnen en komt Verstappen in zijn slipstream. Ik vermoed dat Verstappen niet eens wilde passeren en zich inhield. Maar daarvoor moet je de snelheden daar vergelijken met andere rondes.

      Xander TreffersXander Treffers2 maanden geleden
    • Max is inmiddels aan zijn 5e seizoen bezig en zou inmiddels moeten weten dat hij geduldig moet zijn.

      Cali SteezyCali Steezy2 maanden geleden
    • @Wes Hill De vraag was "hoe kan het dat Max tijdens de training zo snel was en in de wedstrijd die snelheid niet kon benaderen?"...Max was wel de snelste. By far. Zelfs met een verkeerd afgestelde vleugel. Het is eerder een wonder dat hij niet eerder d'r af gedonderd is.

      Xander TreffersXander Treffers2 maanden geleden
    • @Xander Treffers Klopt, maar Hamilton wordt eerste en Max niet omdat hij geen geduld had. De snelste zijn telt alleen bij de eindstreep.

      Wes HillWes Hill2 maanden geleden
    • @Ethiopis Abrahamovich Dat denk ik ook. Als Max zo geduldig was geweest achter Perez had ie gewonnen. De spin kostte hem gewoon de overwinning. Max is jong en leert nog wel van deze fouten.

      Pietje MolPietje Mol2 maanden geleden
  • ik heb enorm genoten van de race.. verhaal DRS is echt een drama.. maargoed .. mijn mening is dat max al bij de start al huilend was... dan ga je al niet lekker beginnen en wil je je krachten tonen zo max gezien.. dus... ja jammer had het graag anders willen zien maar was niet zo. leuk voor lewis.. en verder is een regen wedstrijd altijd geweldig. verder met jullie eens mannen. bedankt weer kees en allard.. gr

    schummiehugoschummiehugo2 maanden geleden
NLworld